کد مطلب: 

5638

مراقب هکرهای زن‌نما باشید!

مراقب هکرهای زن‌نما باشید!

رییس پلیس فتای استان بوشهر نسبت به شیوه جدید کلاهبرداری اینترنتی از طریق اتاق‌های گفت‌وگوی اینترنتی هشدار داد.
 
به گزارش سیتنا، سرهنگ جواد جهانشیری، در این باره گفت: متاسفانه همراه با پیشرفت اینترنت و کاربردی شدن آن در زندگی شهروندان، عده‌ای از سودجویان نیز اقدام به سوءاستفاده از این محیط کرده و اقدامات مجرمانه‌ای را در آن انجام می‌دهند.

وی با اشاره به پرونده‌ای که چندی پیش توسط ماموران فتای یکی از استان‌های کشور کشف شد، اظهارکرد: در این شیوه فرد کلاهبردار که از هکرها و برنامه‌نویسان حرفه‌ای حوزه وب به شمار می‌رفت، با حضور در کانال‌های گفت‌وگو و سایت‌های دارای مضامین مستهجن، خود را دختری معرفی می‌کرد که قصد برقراری رابطه نامشروع با دیگران را دارد.

رییس پلیس فتای استان بوشهر اضافه‌کرد: این فرد پس از جلب اعتماد افراد در محیط گفت‌وگو (چت)، تصاویری که مربوط به خود نبوده را به کاربران ارسال می‌کرده و از آنان می‌خواسته که این تصاویر را در سیستم خود ذخیره کنند.

جهانشیری با بیان اینکه این تصاویر آلوده به ویروس طراحی شده توسط خود متهم بود، اظهارکرد: سیستم کاربران پس از ذخیره‌کردن این تصاویر، آلوده به این ویروس شده و پس از آن تمامی اقدامات انجام شده به وسیله سیستم کاربر به رایانه مالباخته منتقل می‌شد.

به گفته وی، فرد کلاهبردار با سوءاستفاده از این شیوه می‌تواند از تراکنش‌های بانکی کاربران سوءاستفاده کرده و اقدام به خالی‌کردن حساب آنان کنند. وی افزود: متهم در این شیوه امکان دسترسی به اطلاعات ذخیره شده روی هارد دیسک کاربران را پیدا کرده و می‌توانست از این تصاویر نیز سوءاستفاده کند.

جهانشیری با اشاره به کلاهبرداری از این شیوه، خاطرنشان کرد: راه پیشگیری از این قبیل حوادث ساده است. بنابراین کاربران به هیچ عنوان نباید با افرادی که شناختی از آنان ندارند، در فضای مجازی به گفت‌وگو و تبادل داده بپردازند.

رییس پلیس فتای استان بوشهر خاطرنشان کرد: توجه و رعایت مسائل اخلاقی و واردنشدن به سایت‌های دارای مضامین مستهجن نیز از مواردی است که حتما باید به آن توجه کرد، چرا که برخی از این سایت‌ها دارای ویروس‌هایی هستند که صدمات و خسارات جبران‌ناپذیری را به کاربران وارد می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-02-09 09:22

افزودن دیدگاه جدید