کد مطلب: 

4254

اعتیاد نامزد انتخابات مجلس آمریکا به بازی‎های آنلاین کامپیوتری دردسرساز شد

اعتیاد نامزد انتخابات مجلس آمریکا به بازی‎های آنلاین کامپیوتری دردسرساز شد

گیم بازی کردن یک نامزد انتخاباتی در نیواینگلند آمریکا، تبدیل به سوژه تبلیغاتی در رقابت های انتخاباتی سنای ایالتی شده است. جمهوریخواهان ایالت مِین می‌گویند که این گیم، خانم لاهُویچ را به سمت یک زندگی دوگانه عجیب سوق داده که توانایی او را برای نمایندگی ایالت زیر سوال می‌برد.

 

به گزارش سیتنا (CITNA.IR)، جمهوریخواهان ایالت مِین (Maine) یک کلیک صفحه وب ایجاد و در آن فاش کرده اند که کالین لاهُویچ، کاندیدای حزب دمکرات، در World of Warcraft (به اختصار WoW)، در نقش یک اُرک (Orc) بدذات به نام "سانتیاگا" بازی می‌کند.

 

در این گیم که فقط به صورت آنلاین بازی می‌شود، هر بازیکن لازم است در ابتدا یک کاراکتر از خود برای داخل گیم بسازد. یکی از خصوصیات مهم هر کاراکتر، نژاد (Race) اوست. اُرک یکی از چندین نژاد مختلفی است که بازیکن می‌تواند برای کاراکتر خود در این گیم برگزیند. این نژاد موجوداتی شبه‌انسان هستند که عموما به عنوان شخصیت‌هایی درنده‌خو و جنگجو توصیف می‌شوند.

 

به گزارش بی بی سی، خانم لاهُویچ به مسموم کردن رقبا و از پشت خنجر زدن به آنان در WoW، علاقه وافری دارد. رقبای جمهوریخواه او می گویند که این خصلت خانم لاهُویچ در آن گیم باعث می‌شود که شایستگی او برای احراز پست سناتوری زیر سوال برود.

خانم لاهُویچ در واکنش گفته است که این حمله نشان می‌دهد جمهوریخواهان نسبت واقعیات ناآگاه هستند.

 

اکنون، در ایالت مِین برای تصاحب یکی از کرسی های سنای ایالتی، خانم لاهُویچ از حزب دمکرات و تام مارتین از حزب جمهوریخواه، در حال رقابت با یکدیگر هستند. انتخابات در ۶ نوامبر انجام می‌شود.

 

جمهوریخواهان ایالت مِین می‌گویند که این گیم، خانم لاهُویچ را به سمت یک زندگی دوگانه عجیب سوق داده که توانایی او را برای نمایندگی ایالت زیر سوال می‌برد.

آنان همچنین جزئیاتی از کامنت های خانم لاهُویچ را منتشر کرده اند که در آنان او با علاقه بسیار درباره قابلیت های سانتیاگا صحبت می‌کند. از جمله وی اشاره می‌کند که سانتیاگا چاقوکشی می‌کند و مردم را می‌کشد، بدون آنکه محکوم به مجازات زندان شود.

 

خانم لاهُویچ در بیانیه ای که در وبسایت خود منتشر کرده، گفته است: "این عجیب است که به خاطر علاقه ام به گیم های آنلاین هدف حمله قرار می گیرم. هرچند که من در وضعیت مناسبی به سر می برم؛ چرا که در همین لحظه ۱۸۳ میلیون آمریکایی دیگر نیز در حال بازی کردن گیم های آنلاین هستند. آنان (جمهوریخواهان)، به جای اینکه درباره اهداف و فعالیت هایشان برای مردم صحبت کنند، در حال دست انداختن و مسخره کردن من به خاطر ویدیوگیم بازی کردن هستند."

 

مشخص نیست که این تاکتیک جمهوریخواهان چه تاثیری بر فرجام انتخابات سنا در ایالت مِین خواهد گذاشت. هرچند که تاکنون، تعداد زیادی پیام حمایت آمیز به صفحه وب شخصی خانم لاهُویچ ارسال شده و عده ای نیز وعده کمک مالی به کمپین او داده اند.

 

لادن کاکشات محقق حوزه گیم می‌گوید که این رقابت انتخاباتی آشکار کرد که گیم بازی کردن، چگونه و تا چه حد می‌تواند به عنوان یک چیز بد در نظر گرفته شود.

 

به گزارش سیتنا، او در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت: "من در کارم با افراد زیادی صحبت کردم که در زندگی عادی خود مشاغل پر مسئولیتی را همچون پزشک، مدیر یا مدرس بر عهده دارند، اما به دقت مراقبند که با چه کسی فعالیت های خود را در حوزه گیم در میان می‌گذارند. آن افراد اغلب هنگام فاش کردن این موضوع که گیم بازی می‌کنند، درجاتی از شرمندگی و عذرخواهی از خود بروز می‌دهند."

اما او اضافه کرد که صرف تلاش چنین فردی برای رسیدن به مقام سناتوری، به نوبه خود تحولی دلگرم کننده است.

خانم کاکشات می گوید: "این کاملا با کلیشه های دیگری که ما به چنین افرادی نسبت می دهیم، در تضاد است: اینکه آنان تنبل و ضداجتماع هستند و اساسا در دنیای واقعی زندگی نمی کنند. شاید همین قضیه باعث به جریان افتادن یک بحث تازه درباره دریافت ما از این افراد و نقشی بشود که بازی های کامپیوتری می توانند و باید در جامعه مدرن داشته باشند."

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-10-08 17:22

افزودن دیدگاه جدید