کد مطلب: 

277190

جانشین وزیر دفاع: با کمک هلدینگ فضایی کیهان، منظومه‌های ماهواره ای به زودی در کشور طراحی می‌شوند

جانشین وزیر دفاع، گفت: وزارت دفاع با ظرفیت های دانشی و فنی کشور و با همکاری شرکت های دانش بنیان، به دنبال ایجاد هلدینگ فضایی با نام کیهان است که هدف آن طراحی منظومه های ماهواره ای خواهد بود و به کمک آن می توانیم به زودی طراحی منظومه های ماهواره ای را در داخل کشور داشته باشیم.
جانشین وزیر دفاع

به گزارش خبرنگار سیتنا،مراسم بزرگداشت روز فناوری فضایی امروز سه شنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس سازمان فضایی و جانشین وزیر دفاع در محل موزه ارتباطات در حال برگزاری است.

سید مهدی فرحی، جانشین وزیر دفاع، در این مراسم اظهار کرد: داشتن فناوری فضایی نشان دهنده اقتدار ملی کشورها است و تحقق نیازمندی های فضایی کشور یکی از ماموریت های مهم وزارت دفاع است و بر همین اساس این وزارتخانه ماموریت محوله توسعه فناوری فضایی را انجام داد‌ه است.

فرحی ادامه داد: طی ۱۵ سال گذشته وزارت دفاع در حوزه مغز افزار، سخت افزار، نرم افزار و سازمان افزار دستاوردهای زیادی را به دست آورده و در توسعه و تجهیز فناوری های فضایی گام های بلندی برداشته است.

جانشین وزیر دفاع، تاکید کرد: ساختارهای مرتبط با حوزه فضایی را گسترش داده ایم و نخبگان در این حوزه با دانش فنی لازم در حال فعالیت هستند.

وی تشریح کرد: در وزارت دفاع زیرساخت های لازم برای ماهواره ها، ماهواره برها، پرتاب، کنترل ماهواره ها و ... را آماده کرده ایم و این فرایند انتها ندارد و در حال تغییر و تحول است.

فرحی بیان کرد: بعد از پرتاب ماهواره امید چهار ماهواره دیگر در مدار قرار گرفت که این خود قدم بزرگی است و نیاز داریم به ماهواره های سنگین تری بپردازیم که ماهواره های سیمرغ، سیمرغ بهینه و ذوالجناح در برنامه توسعه ماهواره های وزارت دفاع وجود دارد.

جانشین وزیر دفاع توضیح داد: در رهنگاشت برنامه ۱۰ ساله فضایی کشور بنا داریم که بیش از ۲۰۰ پرتاب را با ۱۰ مدل ماهواره بر داشته باشیم.

وی گفت: در دولت سیزدهم تقویت حوزه فضایی و حمایت از این حوزه به شدت توسط ریاست جمهوری دنبال شد و برنامه ۱۰ ساله فضایی کشور توسط رئیس جمهور تدوین و تصویب شد که این خود بسیار‌ گام موثری بود و تامین مالی آن برای سال های آینده در دستور کار است.

فرحی ادامه داد: وزارت دفاع با ظرفیت های دانشی و فنی کشور و با همکاری شرکت های دانش بنیان به دنبال ایجاد یک هلدینگ فضایی با نام کیهان است که هدف آن طراحی منظومه های ماهواره ای خواهد بود و به کمک آن می توانیم به زودی طراحی منظومه های ماهواره ای را در داخل کشور داشته باشیم.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-02-07 11:01

افزودن دیدگاه جدید