کد مطلب: 

276986

ببینید| رئیس جمهور: بر اساس خواسته مردم از دولت، موافق کوچکترین اخلالی در اینترنت نیستیم

رئیس جمهور، گفت: بر اساس خواسته مردم از دولت، ما حتما موافق نیستیم که در اینترنت کوچکترین اخلالی باشد تا مردم بتوانند کاملا از این فضا، در زمینه های علمی و هنری گرفته تا ارتباطات و کسب و کارشان استفاده کنند، اما نحوه عملکرد پلتفرم های خارجی و جلوگیری از تبدیل شدن آنها به بستر ناامنی شرطی است که دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و فضای مجازی بررسی و اعلام کرده اند.
رئیس جمهور

به گزارش سیتنا، سید ابراهیم رئیسی، در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم به تشریح اقدامات و برنامه‌های آتی دولت در زمینه مدیریت بازار و کنترل قیمت‌ها، مدیریت موثر بازار ارز، کیفیت اجرای وعده‌های دولت در زمینه ایجاد سالیانه یک میلیون شغل و ساخت یک میلیون مسکن، عمل به وعده ارتقای کیفیت فضای مجازی، کاهش هزینه‌های درمانی مردم و ایجاد ساز و کار شنیدن سخن مردم و اعتراض‌ها پرداخت که بخشی از سخنان رئیس جمهور پیرامون فضای مجازی و اینترنت در ذیل آمده است.

وعده دولت در زمینه فضای مجازی واقعی بود و آن را فراموش نکرده‌ایم

رئیس جمهور در پاسخ به سئوال مجری برنامه مبنی بر گلایه مردم از کندی سرعت اینترنت و به مخاطره افتادن کسب و کارهای اینترنتی و ایجاد برخی محدودیت‌ها به رغم وعده دولت درباره فضای مجازی گفت: وعده ما در این زمینه واقعی است. فضای مجازی و اینترنت، علاوه بر محیط کسب و کار، به محیط زیست مردم تبدیل شده است و این محیط باید آرامش بخش باشد و دسترسی به این فضا، باید به سهولت انجام شود.

اقدامات خوبی برای ارتقای کیفیت فضای مجازی کشور صورت گرفته است

آیت الله رئیسی با بیان اینکه به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و به همه مسئولان کشور هم گفته ام که نباید خللی در اینترنت کشور به وجود بیاید و اختلال در این بستر، باعث گلایه مندی مردم، می شود، تصریح کرد: در دولت سیزدهم، با تلاش شبانه‌روزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقدامات خوبی برای توسعه شبکه فیبرنوری، تقویت خطوط ارتباطی و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات انجام شده تا مردم شهرها و روستاها در دسترسی به اینترنت مشکلی نداشته باشند که شایسته قدردانی است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: محدودیت های به وجود آمده که به آن اشاره کردید، صرفاً مربوط به برخی پلتفرم‌ها یا سکوهای خارجی است که در اغتشاشات اخیر، بسترساز ناامنی در کشور شده بودند. در هیچ کجای دنیا اجازه نمی دهند که یک پلتفرم خارجی، بستر ناامنی و اغتشاش را ایجاد کند.

آیت الله رئیسی تأکید کرد: با توجه به بسترسازی ناامنی در کشور توسط پلتفرم های خارجی، در نشست دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی که با حضور همه قوا و مسئولان کشور برگزار شد، محدودیت هایی برای فعالیت این پلتفرم ها در کشور ایجاد شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه اروپایی‌ها باید همان چیزی را که برای خودشان می‌پسندند برای ما هم بپسندند و از استانداردهای دوگانه دست بردارند، گفت: دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی از پلتفرم های محدود شده در کشور خواسته است که با توجه به مباحث امنیتی کشور، نمایندگان آنها در جمهوری اسلامی ایران حضور داشته و نسبت به فعالیت های کاربرانشان پاسخگو باشند و عملکردشان به گونه ای باشد که در کشور اخلال و ناامنی ایجاد نکنند.

عدم پاسخگویی پلتفرم‌های خارجی آنها را به بستر ایجاد ناامنی در کشور تبدیل می‌کند

دکتر رئیسی در پاسخ به این سوال که پاسخگویی پلتفرم های خارجی یعنی اینکه آنها نماینده قانونی در کشور داشته باشند؟ اظهار داشت: بر اساس بررسی و اعلام مرکز ملی فضای مجازی و همچنین دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هر پلتفرم خارجی که بخواهد در ایران فعال شود طبیعتا باید نسبت به عملکردش پاسخگو باشد.

رئیس جمهور ادامه داد: نتیجه عدم پاسخگو بودن پلتفرم های خارجی ایجاد مشکل برای کشور و تبدیل شدن آنها به بستری برای نا امنی خواهد بود. در عین حال در خلال این مدت با تلاش های وزارت ارتباطات برخی پلتفرم های داخلی تقویت، فعال و جایگزین نمونه خارجی شده تا کسب و کار مردم دچار مشکل نشود و از سوی دیگر دولت نیز بر سر عهد خود با مردم بماند.

بر اساس خواسته مردم از دولت موافق کوچکترین اخلالی در اینترنت نیستیم

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه معتقدم اینترنت نباید به هیچ وجه با اخلال مواجه باشد، تصریح کرد: بر اساس خواسته مردم از دولت ما حتما موافق نیستیم که در اینترنت کوچکترین اخلالی باشد تا مردم بتوانند کاملا از این فضا، در زمینه های علمی و هنری گرفته تا ارتباطات و کسب و کارشان استفاده کنند، اما نحوه عملکرد پلتفرم های خارجی و جلوگیری از تبدیل شدن آنها به بستر ناامنی شرطی است که دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و فضای مجازی بررسی و اعلام کرده اند.

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-02-01 09:38

افزودن دیدگاه جدید