کد مطلب: 

276604

ویس کرمی، نماینده مجلس: توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان از مزیت‌های بودجه سال ۱۴۰۲ است

عضو هیات رئیسه کمیسیون مشترک طرح فضای مجازی مجلس گفت: یکی از نکات مثبت بودجه سال 1402 توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان است که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری باید به بحث شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از گذشته توجه صورت گیرد که خوشبختانه در بودجه سال آینده به این امر توجه شده است.
ویس کرمی، نماینده مجلس: توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان از مزیت‌های بودجه سال ۱۴۰۲ است

به گزارش سیتنا، مهرداد ویس کرمی در نشست یکشنبه، دوم بهمن ماه مجلس شورای اسلامی گفت: کلیت بودجه همان بودجه سال 1401 است ولی باید توجه کنیم که ایرادات بودجه سال جاری را برای سال آینده حل کنیم همچنین واقعیت های موجود در این بودجه در نظر گرفته شده است و یکی از نکات مثبت در این بودجه بحث توجه به شرکت های دانش بنیان است که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری باید به بحث شرکت های دانش بنیان بیش از گذشته توجه صورت گیرد که خوشبختانه در بودجه سال آینده به این امر توجه شده است.

وی افزود: بحث محیط زیست نیز در این بودجه مورد توجه قرار گرفته است همچنین در بحث کالاهای اساسی و داروها توجه بیشتری در این لایحه به این امر صورت گرفته است و تعرفه های گمرکی برای موارد مذکور با کاهش مواجه شده است.

ویس کرمی بیان کرد: در بحث واگذاری اموال مازاد دولت به این امر در لایحه پررنگ دیده شده است تا دولت بتواند با واگذاری بخشی از اموال مازاد خود بتواند بخشی از مشکلات موجود را حل کند. همچنین در این لایحه توجه به تولید، اشتغال و پرداخت بدهی ها نیز به صورت ویژه دیده شده است که می توان گفت یکی از امتیازات لایحه تقدیمی به مجلس است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس ادامه داد: امکان ایجاد صندوق عدالت و پیشرفت در استان ها، تامین مالی تنش آبی، عدم استفاده از سهم 40 درصدی صندوق توسعه، شفافیت مالی، محرومیت زدایی و ... در این لایحه بسیار مورد توجه قرار گرفته است که جای تشکر از دولت دارد.

وی با اشاره به برخی از موارد و اشکالات در اجرای قانون بودجه سال 1401 به دولت، گفت: کوتاهی و تاخیر در نگارش آئین نامه ها یکی از اشکالاتی بود که متاسفانه دولت با آن مواجه بود که باید این روند تغییر کند، همچنین عدم اجرای برخی از بندهای تبصره های بودجه سال 1401 است که باید در این زمینه نیز دولت تغییر رویه دهد و به اجرای تمام برنامه ها متعهد شود، همچنین دولت باید توجه ویژه ای به قشر ضعیف جامعه داشته باشد که یکی از این موارد بحث سهام عدالت است که باید در این امر اقدامات لازم را دولت برای بودجه سال آینده انجام دهد.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس یازدهم، خاطرنشان کرد: بحث پلکانی شدن مالیات ها نیز باعث نارضایتی بسیاری از مردم و صنوف شد که به نظر می رسد یکسان بودن می تواند کمک بیشتری به بحث وصول مالیات ها کند.

وی در پایان افزود: موافقت با کلیات بودجه سال 1402 به معنی موافقت با شرایط وضع کنونی نیست، دولت باید همه تلاش خود را برای تغییر وضع کنونی به کار گرفته و مشکلات اقتصادی را برطرف کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 1 (1 vote)
سیتنا 5
2023-01-22 13:28

افزودن دیدگاه جدید