کد مطلب: 

276559

رییس سازمان محیط زیست: افزایش تولید موتور یا ماشین‌های برقی الزامی است

رییس سازمان محیط زیست گفت: شرکت ملی پست به عنوان یک الگوی مناسب، سر دمدار حفظ انرژی های پاک شده است؛ انرژی وضعیت مناسبی در سطح دنیا ندارد و الزامی است که تولید موتور یا ماشین‌های برقی که پشتوانه آن استفاده از برق است، افزایش پیدا کند.
علی سلاجقه

به گزارش خبرنگار سیتنا، آیین رونمایی از موتور سیکلت‌های برقی موزعین شبکه پستی کشور، با حضور مدیرعامل شرکت ملی پست، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونین وزارت ارتباطات، رئیس سازمان محیط زیست و تنی چند از اصحاب رسانه امروز اول بهمن در محل موزه ملی ارتباطات، برگزار شد.

علی سلاجقه رییس سازمان محیط زیست در این مراسم گفت: شرکت ملی پست به عنوان یک الگوی مناسب سر دمدار حفظ انرژی های پاک شده است؛ انرژی وضعیت مناسبی در سطح دنیا ندارد و ایران در استفاده از انرژی رتبه اول دنیا و در تولید برق رتبه ۱۶ دنیا را دارا است و می طلبد که تولید موتور یا ماشین های برقی که پشتوانه آن استفاده از برق است افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: اگر پشتوانه برق را انرژی های پاک قرار دهیم نتایج بسیار خوبی را برای ما به ارمغان خواهد آورد.

سلاجقه بیان کرد: خط کش های آینده دیگر خط کش های انرژی هسته ای نیست. خط کش های آینده همین الان خط کش های محیط زیستی است که مراودات و مبادلات بین کشورها را تنظیم می کند.

رییس سازمان محیط زیست افزود: کربن باید در پهنه گیتی کاهش پیدا کند. در نشست گلاسکو حضرات به سمت کربن صفر رفتند که ما مقاومت کردیم. در نشست شرم الشیخ بحث برچسب زدن محصولات بر اساس کربن را مطرح کردند ما آنجا بحث تنوع سوخت را مطرح کردیم.

وی در پایان اشاره کرد: ما در کشور از منابع انرژی پاک مثل انرژی تابش خورشید و انرژی باد استفاده نکردیم.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2023-01-21 11:53

افزودن دیدگاه جدید