کد مطلب: 

276347

نماینده تهران: برخی دستگاه‌ها در راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان همکاری لازم را نمی‌کنند

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: بر اساس گزارش وزیر راه و شهرسازی شاهد عدم همکاری و یا ارائه ناقص اطلاعات از سوی برخی دستگاه‌ها برای راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان هستیم که مقرر شد کمیسیون در این خصوص با توجه به توان نظارتی خود موضوع را دنبال کند.
علی خضریان

به گزارش سیتنا، علی خضریان در تشریح جلسه کمیسیون اصل ۹۰ که با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان این وزارتخانه تشکیل شد، اظهار داشت: به منظور بررسی آخرین وضعیت سامانه املاک و اسکان، طرح نهضت ملی مسکن و بررسی پرونده مرتبط با نقاط حادثه‌ خیز جاده‌ها و اصلاح آن‌ها، بذرپاش در کمیسیون اصل ۹۰ حاضر و توضیحاتی را به تفصیل در خصوص این موضوعات ارائه کردند.

وی افزود: در موضوع سامانه املاک و اسکان با توجه به گزارش ارائه شده آخرین به روزرسانی‌ها در سامانه از سوی وزارتخانه انجام شده و تا به حال سه میلیون داده بر روی سایت بارگذاری شده است که شامل اطلاعات مالکین، اقامتگاه، از انواع سکونت‌گاه‌ها و ... می‌شود و جلساتی با دستگاه‌های اجرایی، نهادها و سازمان‌های مختلف مطابق مصوبات هیأت وزیران برای کسب اطلاع از وضعیت املاک برگزار شد. اما در برخی موارد شاهد عدم همکاری و یا ارائه ناقص اطلاعات از سوی برخی دستگاه‌ها هستیم که مقرر شد کمیسیون در این خصوص با توجه به توان نظارتی خود موضوع را دنبال و طی دو هفته شاخص‌های پیشرفت سامانه را تعیین کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی نیز موظف شد طی دو هفته آینده فهرستی از دستگاه‌هایی که در زمینه ارائه اطلاعات درخواستی کوتاهی و یا عدم همکاری داشته‌اند با تعیین نوع اطلاعات و میزان عدم همکاری در اختیار کمیسیون قرار دهند. همچنین گزارشی از آسیب‌شناسی اجرای سامانه با تعیین اختلالات و مسیر رفع آنها برای اجرای کامل سامانه به نحوی که در قانون پیش‌بینی شده در اختیار کمیسیون قرار گیرد و وزیر نیز مکلف شد مسئولی مشخص برای سامانه املاک و اسکان و متمرکز بر روی این سامانه تعیین کرده و طی یک هفته آینده ابلاغیه‌ ایشان را صادر نماید.

وی در خصوص موضوع آخرین وضعیت اجرای نهضت ملی مسکن و گزارش ارائه شده توسط وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: بذرپاش گزارش مشروحی در خصوص طرح ملی نهضت مسکن، میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها، ابزارهای اجرایی نهضت ملی مسکن اعم از ارائه زمین، تسهیلات و ... ارائه کرد. همچنین هدف‌گذاری آتی این طرح نیز از دیگر موضوعات مطروحه در جلسه بود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: موضوع حمل و نقل کالا و بار و لزوم توسعه شرکت‌های بزرگ و هوشمندسازی حمل و نقل نیز بحث دیگری بود که در جلسه و با توجه به اهمیت آن مطرح شد و مقرر شد بهینه‌سازی حوزه حمل و نقل کالا و بار و حذف رانت‌ها و حذف دلال‌ها و واسطه‌گران و دریافت حق دلالی گزاف و همچنین نظارت بهتر بر مسیرهای رفت و آمد باری و رانندگان مورد توجه قرار گیرد و جلسه‌ای خاص این موضوع توسط کمیسیون و وزارتخانه تشکیل گردد تا مطالبات صنف شرکت‌های حمل و نقل کالا بررسی شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به موضوع انتهایی جلسه در خصوص نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای نیز گفت: با توجه به اینکه پیش از این کمیسیون اصل ۹۰ جلسات مختلف و متعددی را با حضور دستگاه‌های ذیربط از جمله سازمان راهداری، راهور، اورژانس، پزشکی قانونی و وزارت صنعت برگزار کرده، در جلسه امروز وزارت راه و شهرسازی گزارشی از آخرین وضعیت دوربین‌های کنترل سرعت ارائه کرد و بحث عدم دریافت تأییدیه سلامت دوربین‌ها و عدم ثبت کد جریمه توسط برخی دوربین‌ها و یا عدم فعال بودن برخی دوربین‌ها علیرغم نصب در جاده‌ها و عدم ثبت تخلفات جاده‌ای بررسی شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2023-01-15 14:10

افزودن دیدگاه جدید