کد مطلب: 

275787

انتصاب سرپرست مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری

با حکم معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری، امیرحسین میرآبادی به عنوان سرپرست مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری این معاونت منصوب شد.
انتصاب سرپرست مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری

به گزارش سیتنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی طی حکمی امیرحسین میرآبادی را به عنوان «سرپرست مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری» منصوب کرد.

در متن حکم دهقانی خطاب به میرآبادی آمده است: نظر به مراتب شایستگی و تجارب، به موجب این حکم شما را به عنوان سرپرست مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری  منصوب می‌کنم. با توجه به اهداف عالی این معاونت و لزوم برنامه‌ریزی و تحول در ارتقاء اقتصاد دانش‌بنیان کشور، ماموریت‌های ویژه‌ای از این مرکز انتظار می‌رود.

در این حکم تاکید شده است که «ریل‌گذاری و توسعه موثر صادرات دانش‌بنیان در مقاصد صادراتی با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در بخش‌های خصوصی، دولتی و عمومی»، «تقویت هدفمند زیرساخت‌ها و ابزارهای توسعه صادرات به ویژه در حوزه تامین مالی تخصصی و تضامین صادراتی»، «توسعه حمایت‌های نهادی و قانونی از صادرات دانش‌بنیان با مشارکت فعال و تصمیم‌ساز در همه سطوح حاکمیت»، «حفظ، ارتقاء و بهره‌وری خانه‌های فناوری و نوآوری ایران‌ساخت در کشورهای مختلف و تبدیل آنها به پایگاه‌های فعال بازاریابی و بازارسازی» و «ایجاد زمینه انتقال فناوری هوشمند برای حل مسائل فناورانه کشور با همکاری سایر بخش‌های متولی» به عنوان ماموریت‌های اصلی این مرکز در نظر گرفته شود.

بر اساس این حکم؛ از دیگر ماموریت‌هایی که باید در این مرکز دنبال شود «برندسازی، گفتمان‌سازی و ارتقاء وجهه بین‌المللی ایران به عنوان رهبر منطقه‌ای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان»، «توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان با کشورهای اسلامی و کشورهای مشترک‌المنافع برای تحکیم قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران و حمایت از چندجانبه‌گرایی»، «توجه ویژه به ظرفیت ایرانیان غیرمقیم در توسعه همکاری‌های بین‌المللی و حمایت هدفمند از کارآفرینان، متخصصان و دانشمندان ایرانی خارج از کشور» است.

از درگاه خداوند متعال دوام توفیقات جنابعالی را در پیروی از منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست های دولت مردمی خواستارم. بدینوسیله ضمن قبول استعفاء، از زحمات جناب آقای مهدی قلعه‌نوی در طول تصدی این مسئولیت تشکر و قدردانی کرده و از خداوند متعال برای ایشان آرزوی بهروزی و توفیق دارم. لازم است از تجربیات ایشان و سایر همکاران در این حوزه به خوبی استفاده شود.

امیرحسین میرآبادی در کارنامه اجرایی و مدیریتی خود مسئولیت‌های متعددی از جمله «رایزن فناوری و نوآوری سفارت جمهوری اسلامی ایران- دهلی نو»، «اثرگذاری در ارتقا موثر سطح همکاری‌های فناوری میان ایران و هند با پروژه های مشخص در حوزه های مختلف زیست‌فناوری، دارو و واکسن، تجهیزات پزشکی، برق و نیرو، آب، هوا- فضا، مواد پیشرفته، کشاورزی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، شهر هوشمند، انرژی‌های تجدیدپذیر و...»، «فعال‌سازی ظرفیت شبکه هندی‌های خارج از هند برای استفاده از دسترسی‌های آنها به ویژه برای صادرات محصولات دانش‌بنیان»، «عضویت اصلی در کمیته اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران- دهلی‌نو با تمرکز بر اقتصاد دانش‌بنیان» و « ایجاد پلتفرمی تخصص برای تقویت ارتباط زیست‌بوم فناوری ایران و هندوستان»را دارد.

از دیگر سوابق اجرایی ایشان می‌توان به «مشارکت و سخنرانی در کنفرانس‌ها و رویدادهای بین‌المللی نظیر اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند»، «ایجاد زمینه عضویت جمهوری اسلامی ایران در اتحاد بین‌المللی انرژی خورشیدی»، «ایجاد ارتباط با اندیشکده‌ها، سازمان‌ها و نهادهای علمی و فناوری کشور هند برای تعریف همکاری‌های مشترک»، «حمایت از فعالیت‌های کریدور صادرات و پایگاه‌های صادراتی محصولات دانش بنیان ایرانی در هند»، «ریاست گروه فناوری‌های پاک و محیط زیست مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری»، «ریاست کمیته محیط زیست و توسعه پایدار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری»، «معاونت بین‌الملل و بهره‌وری انرژی ستاد توسعه فناوری‌های انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری»، «معاونت بین‌الملل ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری» و «مدیریت اجرایی نهاد مرجع جمهوری اسلامی ایران در مرکز و شبکه فناوری اقلیم سازمان ملل متحد) اشاره کرد.

همچنین ایشان دکتری تخصصی خود را در رشته مکانیزاسیون (گرایش انرژی های پاک و محیط زیست، کارشناسی ارشد خود را در رشته مکانیزاسیون ( گرایش بازیافت پسماند و کارشناسی مهندسی خود را در رشته مکانیک گرایش ماشین‌های کشاورزی گذرانده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3.5 (4 رای)
سیتنا 5
2022-12-31 14:49

افزودن دیدگاه جدید