کد مطلب: 

274717

بعد از اعمال محدودیت‌ها، سرعت اینترنت موبایل در ایران به بهترین جایگاه جهانی رسید

با تغییر نمودار ترافیک دسترسی به اینترنت در ایران از تمرکز به اینترنت بین الملل به اینترنت داخلی بعد از اعمال محدودیت‌های اینترنتی، آخرین داده‌های سایت اسپیدتست هم که با معیار اتصال کشورها به اینترنت داخلی است، نشان می‌دهد که ایران طی یک سال منتهی به اواسط آبان ماه سال جاری در شاخص میانه سرعت اینترنت همراه به جایگاه 46 جهانی که بهترین جایگاه طی این دوره بوده، رسیده است، که البته در سرعت اینترنت ثابت نتوانست از رتبه جهانی 140 که قبلا رسیده بود، عبور کند.
بعد از اعمال محدودیت‌ها، سرعت اینترنت موبایل در ایران به بهترین جایگاه جهانی رسید

 به گزارش سیتنا، سایت جهانی اسپیدتست (www.speedtest.net) سرعت و کیفیت اینترنت همه کشورهای جهان را مورد سنجش قرار می‌دهد و هر ماه میزان افزایش یا کاهش سرعت اینترنت را با رتبه‌بندی آن‌ها نشان می‌دهد.

شیوه کار این سایت اسپیدتست بدین صورت است که برای سنجیدن سرعت اینترنت، با یک سرور انتخاب شده که پیش فرض آن نزدیک‌ترین سرور کشورها است، شروع به کار می‌کند.

اگرچه بخشی از اینترنت مصرفی در کشور اینترنت بین‌الملل است اما معیار سنجش این سایت، اینترنت داخلی کشورهاست که به گفته‌ی وزیر ارتباطات «ترافیک اینترنت داخلی کشور بیش از دو برابر شده و نسبت ترافیک داخلی به خارجی که قبلا ۳۰ به ۷۰ بود، الان ۶۰ به ۴۰ شده است»

جدیدترین داده‌های سایت اسپیدتست با معیار اتصال کشورها به اینترنت داخلی، نشان می‌دهد که ایران طی یک سال منتهی به اواسط آبان ماه سال جاری در شاخص میانه سرعت اینترنت همراه به جایگاه 46 جهانی که بهترین جایگاه طی این دوره بوده رسیده است، اما در سرعت اینترنت ثابت به جایگاه 141 جهانی رسیده که طی این بازه زمانی، یک بار در جایگاه 140 جهانی قرار داشته است.

به عبارتی بر اساس شاخص «میانه» (Median)، سرعت اینترنت سیار ایران با هشت پله ارتقا به جایگاه 46 جهانی و سرعت اینترنت ثابت با شش رتبه ارتقا به جایگاه 141 جهانی رسیده است.

«میانه» سرعت دانلود اینترنت سیار اکنون 42.95 مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود 11.39 مگابیت بر ثانیه و میزان تاخیر (latency) 29 میلی ثانیه است.

همچنین «میانه» سرعت دانلود اینترنت ثابت 11.54 مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود 1.37 و میزان تاخیر 29 میلی‌ثانیه است.

بعد از اعمال محدودیت‌ها، سرعت اینترنت موبایل در ایران به بهترین جایگاه جهانی رسید

در نهایت می‌توان نتیجه گرفت که با اعمال محدودیت‌های اینترنتی از اواخر شهریورماه سال جاری و با تغییر نمودار ترافیک دسترسی کاربران از تمرکز بر اینترنت بین الملل به اینترنت داخلی، اسپیدتست هم که بر اساس اینترنت داخلی کشورها رتبه بندی می‌کند، دسترسی به اینترنت داخلی ایران را در بهترین جایگاه جهانی نشان می‌دهد که البته وضعیت دسترسی به اینترنت بین الملل در این رتبه بندی لحاظ نشده است.

انتهای پیام

گزارش از مونا ارشادی فر

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2022-11-29 09:34

افزودن دیدگاه جدید