کد مطلب: 

274704

مصرف انرژی برای انتقال اینترنت در شبکه‌های 5G تا ۱۰ برابر کمتر از شبکه‌های 4G است

تحقیقات متخصصان نشان می‌دهد که مصرف انرژی در شبکه‌های نسل پنجم برای انتقال داده تا حدود ۱۰ برابر کمتر از شبکه‌های نسل چهارم است؛ این بدان معناست که استفاده از اینترنت 5G میزان دی اکسید کربن کمتری را در هوا ساطع خواهد کرد و از این رو این نسل از اینترنت را می‌توان دوستدار محیط زیست نامید.
مصرف انرژی برای انتقال اینترنت در شبکه‌های 5G تا ۱۰ برابر کمتر از شبکه‌های 4G است

به گزارش سیتنا، اینترنت نسل پنجم هم‌اکنون در شماری از کشورهای جهان به بهره‌برداری رسیده است درحالی که به‌نظر می‌رسد اروپایی‌ها در مسیر ایجاد زیرساخت‌های آن کمی عقب هستند و هنوز تماما از مزایای آن بهره‌مند نشده‌اند.

یورونیوز درباره اهمیت اینترنت نسل پنجم برای اروپا با «آلکس سینکلر» مدیر فنی شرکت جی.‌اس.ام‌.ای، «فیلیپ سانگ،» مدیر بازاریابی شرکت هوواوی و «لوران لوبوشه» مدیر فنی شرکت اورانژ گفتگویی ترتیب داده است که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید.

می‌گویند اروپا در مسیر بهره‌برداری از اینترنت نسل پنجم عقب مانده،‌ آیا واقعا چنین است؟

آلکس سینکلر: اولین نکته که باید به آن اشاره کرد این است که فایو‌جی سریع‌ترین اینترنتی است که تاکنون به بازار آمده و امروزه حدود ۲۱۴ شبکهٔ فعال در دنیا دارد. کشورهای پیشرو در این زمینه چین، کرهٔ جنوبی و ایالات متحده‌اند و اروپا کمی عقب‌تر است، اما دارد خودش را می‌رساند.

اینترنت نسل پنجم چه مزایایی برای کاربران دارد، و آنها چرا باید به سراغش بروند؟

فیلیپ سانگ: بازار کاربران اینترنت نسل پنجم رشد تازه‌ای خواهد داشت. برای نمونه همینجا در اروپا یک شرکت خدمات اینترنتی در یونان با راه‌اندازی فایو‌جی مسابقات بسکتبال را زنده و رایگان پخش می‌کند،‌ و با این کار می‌تواند تماشاچی و کاربر جذب کند.

الکس: ما در تلاشیم تا به تماشاگران استادیوم این امکان را بدهیم که روی یک بازیکن خاص زوم کنند و اطلاعات مربوط به او را ببینند. می‌خواهیم حس نوعی پوشش کامل را به کاربر بدهیم.

نکتهٔ بعدی امنیت و حریم خصوصی است. چنین مسائلی چطور حل‌وفصل می‌شوند؟

لوران لوبوشه: در زمان آغازبه‌کارِ اینترنت نسل پنجم امنیت سایبری دغدغهٔ اصلی کاربران بود و بنابراین تمام مسیر میان شبکه ارائهٔ خدمات و ابزار کاربر رمزگذاری شده است.

فیلیپ: اولویت نخست ما حل‌وفصل این چالش‌هاست. پس به‌شکلی خستگی‌ناپذیر کار می‌کنیم تا راه‌حل‌ها و محصولاتی قابل‌اعتماد و با کیفیت ارائه کنیم.

آلکس: هنگام ابداع اینترنت نسل دوم، مسئلهٔ امنیت کاملا با امروز فرق داشت. عمدتاً مسئلهٔ حریم خصوصی مطرح بود. در آن زمان الگوریتم‌های کدگذاری‌شده را پنهان می‌کردند. اما امروز همه چیز را در اختیار همگان می‌گذارند تا بتوانند به آن نفوذ کنند و به‌نوعی مالکش باشند. و این شیوه جواب می‌دهد. همزمان باید گفت که شبکه‌های اینترنت نسل دوم حدود سه دهه کارکرده‌اند و وقت کنارگذاشتن‌شان رسیده است.

اغلب می‌شنویم که استفاده از اینترنت نسل پنجم هزینهٔ مصرف انرژی را کاهش می‌دهد. آیا چنین است؟

الکس: حجم داده‌هایی که امروز پردازش می‌شود با ۱۵ سال پیش تفاوت عظیمی دارد. اما اساساً انرژی مصرفی اپراتورهای اینترنت عمدتاً ثابت مانده است.

فیلیپ: بنابراین مصرف انرژی شبکه‌های اینترنت نسل پنجم حدود ۱۰ برابر کمتر از اینترنت نسل چهارم است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2022-11-29 00:02

افزودن دیدگاه جدید