کد مطلب: 

274393

تعطیلی موقت دفاتر توییتر به ظن خرابکاری عامدانه از سوی کارکنان ناراضی

به دنبال ضرب‌الاجل ایلان ماسک به کارکنان توئیتر برای ارائه‌ی تعهد به کار سخت و طولانی که باعث سرعت بخشیدن به روند استعفا و خروج برخی از کارکنان توییتر شد، مالک جدید توییتر، به ظن اختلال و خرابکاری عامدانه از سوی کارکنان ناراضی، شمار زیادی از دفاتر خود را به طور موقت و تا دوشنبه هفته آینده بست.
تعطیلی موقت دفاتر توییتر به ضن خرابکاری عامدانه از سوی کارکنان ناراضی

به گزارش سیتنا، ضرب‌الاجل ایلان ماسک، مالک توییتر، به کارکنان این شرکت برای دادن تعهد به کار سخت و طولانی، روند استعفا و همچنین خروج برخی از کاربران از توییتر را سرعت داده است.

ماسک که مالکیت خود را بر توییتر یک ماه پیش نهایی کرد، از کارکنان آن خواسته بود متعهد شوند که در چارچوب «توییتر جدید»، آماده کار در ساعت‌های طولانی و با سرعت بالا هستند.

او از جمله حضور ۴۰ ساعت کاری در هفته در دفاتر شرکت را درخواست کرده بود. این در حالی است که بخش زیادی از کارکنان توییتر تا کنون دورکاری می‌کردند.

او در ای‌میل به کارکنان، ماندن آن‌ها را در شغل خود به سپردن این تعهد ملزم کرده بود.

ایلان ماسک تا ساعت پنج عصر روز پنج‌شنبه، ۲۶ آبان، به وقت شرق آمریکا، مهلت قائل شده بود که این تعهد را امضا کنند و در غیر این صورت منتظر دریافت سه ماه دستمزد (به عنوان غرامت اخراج) و در پی آن اخراج باشند.

به نوشته رویترز و گاردین، کناره‌گیری دسته‌جمعی کارکنان از توییتر در پی اصرار ماسک به سپردن به تعهد مورد نظر او، افزایش یافته است.

توییتر همچنین به دستور ایلان ماسک شمار زیادی از دفاتر خود را به طور موقت و تا روز دوشنبه هفته آینده بست. ظاهرا ماسک نگران اخلال و خرابکاری عامدانه از سوی کارکنان ناراضی است.

با این حال، ایلان ماسک در توییتی نوشت که «بهترین افراد می‌مانند، بنابراین من خیلی نگران نیستم».

او بعدا نیز یک استیکر پرچم راهزنان دریایی را برای طعنه زدن به کارکنانی که استعفا دادند، منتشر کرد تا ظاهرا آن‌ها را به دزدان دریایی تشبیه کرده باشد.

به گزارش بلومبرگ، اقدام ماسک ممکن است از طریق قضایی به چالش کشیده شود که آیا با ارسال یک ای‌میل و دادن زمانی کوتاه، می‌توان قرارداد کاری افراد را تغییر داد؟

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2022-11-18 23:09

افزودن دیدگاه جدید