کد مطلب: 

274324

رئیس اتاق تهران خبر داد: احتمال بررسی تاثیرات محدودیت های اینترنتی در شورای امنیت ملی

رئیس اتاق تهران از ارسال گزارش اتاق به رئیس جمهور پیرامون اثرات محدودیت های اینترنتی بر اقتصاد کشور خبر داد و تاکید کرد که این نامه از سوی رئیس جمهور به شورای عالی امنیت ملی ارجاع شده که قرار است در جلسه این شورا مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس اتاق تهران خبر داد: احتمال بررسی تاثیرات محدودیت های اینترنتی در شورای امنیت ملی

به گزارش خبرنگار سیتنا، مسعود خوانساری در چهلمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با نگاهی به مسائل و مشکلات ناشی از محدودیت‌های اینترنتی به چالش‌هایی اشاره کرد که این روزها کسب‌وکارهای اینترنتی و اقتصاد دیجیتال کشور با آن مواجه شده است.

رئیس اتاق تهران گفت: امسال به عنوان سال دانش‌بنیان نامگذاری شد اما متاسفانه با اقداماتی که در خصوص محدودیت اینترنت صورت گرفت نه‌تنها شرکت‌های دانش‌بنیان و دیجیتال با رشد و بهبود شرایط روبه‌رو نشدند بلکه با وضعیت بسیار سختی مواجه شدند. در حال حاضر محدودیت‌های اینترنتی و فیلترینگ آسیب شدیدی به کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ وارد کرده و تداوم این شرایط ‌می‌تواند باعث از بین رفتن بخش زیادی از کسب‌وکارها بشود.

وی ادامه داد: در یک ماه گذشته که این محدودیت‌ها ایجاد شده ما در اتاق تهران گزارش‌های مختلفی تهیه کردیم که برای ریاست محترم جمهور و وزارتخانه‌های مرتبط ارسال کردیم. آقای رئیس‌جمهور نامه‌ای را که از طرف اتاق ارسال کردیم و پیوستی درباره اثرات محدودیت‌های اینترنتی داشت، به شورای امنیت ملی ارجاع داده‌اند و قرار است در جلسه شورا مورد بررسی قرار گیرد. ما در این نامه کاملاً توضیح داده‌ایم که محدودیت‌ها چه اثرات مخربی داشته است.

خوانساری گفت: علاوه بر این معاونت اقتصادی معاونت اول رئیس‌جمهور هم جلسه‌ای تشکیل دادند که جمعی از اعضای هیات نمایندگان هم حضور داشتند؛ در آن جلسه مفصل مباحث مطرح شد و جمع‌بندی خوبی صورت گرفت؛ در این جلسه که از معاونت فناوری ریاست‌جمهوری و وزارت صمت هم در آن حضور داشتند، همه بر گزارش اتاق تاکید کردند و حتی فراتر از آن را بیان کردند که اگر محدودیت‌ها برطرف نشود، واقعا خسارت‌های جدی بر اقتصاد کشور و اقتصاد دیجیتال وارد خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدوارم ریاست محترم جمهور و همه کسانی که دست اندرکار این مورد هستند؛ سریع‌تر این مسائل را بررسی و حل کنند. بحثی که در این ارتباط مطرح ‌می‌کنند امنیتی است اما نمی‌توان آن را بدون تبعات اقتصادی‌اش تحلیل کرد. آنچه رخ داده این است که خیلی از کسب‌وکارها با زیان شدید روبه‌رو شده یا تعطیل شده‌اند. قشر جوان بیشترین آسیب را از این محدودیت‌ها دیده و درخواست ما این است که هرچه سریع‌تر این موضوع بررسی شود و حل آن در اولویت نخست دولت قرار گیرد.

رئیس اتاق تهران در پایان صحبت‌های خود از معاونت اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهور تشکر کرد و گفت: در طول یک سال گذشته مکاتبات زیادی با دولت داشتیم و بسیاری از آنها هم بی‌جواب مانده است، اما اکنون معاون اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهور جلسات خوبی را با اتاق داشتند و پیگیر هستند که انشاالله مشکلات موجود حل شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2022-11-16 10:10

افزودن دیدگاه جدید