کد مطلب: 

274298

نائب رئیس اتحادیه مخابرات: حمایت‌ از سکوهای داخلی نباید به قیمت خاموش کردن پلت‌فرم‌های خارجی تمام شود

نایب رئیس اتحادیه صنعت مخابرات ایران، گفت: باید از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت شود، اما این حمایت‌ها نباید به قیمت خاموش کردن پلت‌فرم‌های خارجی تمام شود، زیرا بسیاری از مردم در پلت‌فرم‌های خارجی مشغول فعالیت و کسب درآمد بودند و کوچ دادن آنها به سکوهای داخلی کار بسیار دشواری است.
نائب رئیس اتحادیه مخابرات: حمایت‌ از سکوهای داخلی نباید به قیمت خاموش کردن پلت‌فرم‌های خارجی تمام شود

دکتر اسماعیل ثنایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا در ارزیابی عملکرد سکوها و پیام رسان‌های داخلی، گفت: نباید صفر و صدی به پلت‌فرم‌ها نگاه کرد و یکی را خاموش کرد تا پلت‌فرم‌های دیگر راه بیافتند. با فیلترینگ پیام‌رسان‌های خارجی به شدت مخالف و با حمایت از پیامرسان‌های داخلی کاملا موافق هستم، اصولا پلت‌فرم‌های داخلی باید به قدری باکیفیت، به روز و با ظرفیت بالا باشند که مردم به استفاده از آنها رغبت پیدا کنند. به طور مثال در سال‌های اخیر مردم برای بهبود مسیریابی در رانندگی، از نرم افزار ویز استفاده می‌کردند و سپس به نرم افزارهای نشان و بلد روی آوردند، که البته این نرم افزارها کم و کاستی‌هایی داشتند اما با حمایت‌هایی که در این زمینه صورت گرفت، این مشکلات رفع شد و مردم از آنها استقبال کردند.

ثنایی، خاطرنشان کرد: هم اکنون تعداد پیام‌رسان‌های داخلی زیاد است و دولت باید برخی از این پیام‌رسان‌ها را مورد آزمایش قرار می‌داد و از بین آنها تعدادی را انتخاب می‌کرد و در نهایت از آنها با پرداخت وام‌های کم بهره و... حمایت به عمل می‌آورد.

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، تاکید کرد: باید تمام قسمت‌های سخت افزاری، نرم افزاری، امنیت، شبکه و... دیتاسنترها مانند پلاستیک عمل کنند و معماری سیستم را با توجه به ظرفیت پیش‌بینی کرد. مقیاس‌پذیر شدن پیام‌رسان‌های داخلی بزرگترین دغدغه‌ی فعلی است، بدین معنا که این پیام‌رسان‌ها در مواجهه با تعداد بالای کاربران می‌توانند به روند خود ادامه دهند یا خیر؟

در ادامه، ثنایی به خبرنگار سیتنا گفت: باید از پلت‌فرم‌های داخلی حمایت شود، اما این حمایت‌ها نباید به قیمت خاموش کردن پلت‌فرم‌های خارجی تمام شود، زیرا بسیاری از مردم در پلت‌فرم‌های خارجی مشغول فعالیت و کسب درآمد بودند و کوچ کردن همزمان آنها به پلت‌فرم‌های داخلی کار بسیار دشواری است. اظهارات یکی از مسوولان مبنی بر اینکه مردم از ابتدا نباید بر روی بستر اینستاگرام کسب‌وکاری ایجاد می‌کردند، بسیار نا پخته بود.

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، بیان کرد: یک سال و نیم پیش برای اعتراض به طرح صیانت در مجلس حاضر شدم و به نمایندگان مجلس عرض کردم که دغدغه‌ی ما به عنوان بخش خصوصی، امنیت مالی در شبکه‌ها، عدم جاسوسی و نفوذ و... است و همه دنیا نیز شبکه اجتماعی دارند و از امنیت خوبی نیز برخوردار هستند و هنر آنها ایجاد فضایی آزاد برای تبادل اطلاعات است، بنابراین کنار گذاشتن پلت‌فرم‌های خارجی راه حل نیست بلکه باید به دنبال رشد پلت‌فرم‌های داخلی باشیم تا مردم به انتخاب خود به سمت پیامرسان‌های داخلی گام بردارند.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4.9 (42 رای)
سیتنا 1
2022-11-15 14:36

دیدگاه‌ها

تصویر Anonymous
حرفش کاملا درسته , عقلانی بنظر میرسه منظورش اینه ک باید حق انتخاب داده بشه
ارسال شده توسط Anonymous در 24 آبان 01 - 15:53

افزودن دیدگاه جدید