کد مطلب: 

273751

فیضی: گوگل پلی از افزایش تعداد کاربران نرم‌افزار ایرانی احساس خطر کرده‌است

عضو هیات مدیره‌ی اتحادیه‌ی صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، گفت: زمانی که در کشور ما تعداد کاربران یک نرم‌افزار افزایش می‌یابد، از بعد اقتصادی برای رقبای خارجی ضرر دارد؛ چرا که آنها فکر می‌کنند این رشد کاربران نرم‌افزارهای ایرانی می‌تواند به بازار سایر نرم افزارهای جهانی آسیب برساند که اقدام گوگل پلی در اعلام اخطار به کاربران روبیکا هم در همین راستا صورت گرفته است.
صابر فیضی

صابر فیضی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون اقدام اخیر گوگل پلی در ارسال اخطار برای کاربران اپلیکیشن روبیکا، گفت: از نظر بنده این بحث، یک بحث اقتصادی است، معمولا نرم افزارهایی که در جهان تولید می‌شوند، بر اساس اصول خاصی فعالیت می‌کنند. زمانی که در کشور نرم افزاری بنا به هر دلیلی تعداد کاربرانش افزایش می‌یابد، از بعد اقتصادی برای رقبای خارجی ضرر دارد؛ چرا که آنها فکر می‌کنند این رشد کاربران نرم‌افزارهای ایرانی می‌تواند به بازار سایر نرم افزارهای جهانی آسیب برساند.

فیضی، ادامه داد: این اقدام نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان علیه نرم افزارهای دیگر صورت گرفته است، زمانی که نرم افزاری مانند واتس اپ بنا به دلایلی کنار گذاشته می‌شود و نرم افزار دیگری جایگزین می‌شود، معمولا این اتفاقات رخ می‌دهد.

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، گفت: در حال حاضر برای بنده که کاربر روبیکا هستم، شش اخطار از سوی گوگل پلی مبنی بر دسترسی روبیکا به اطلاعات تلفن همراه شما، ارسال شده است، این درحالی است که تا کنون نرم افزاری وجود نداشته است که به سطحی از اطلاعات کاربر دسترسی نداشته باشد و در عین حال بتواند به کاربر سرویس دهد. به عنوان مثال در واتس اپ، اگر شما دسترسی به دفترچه تلفن و... را ببندید، سرویس شما را متوقف می‌کند؛ چراکه از طریق فروش اطلاعات کاربران کسب درآمد می‌کند و به همین دلیل به طور رایگان در اختیار ما قرار گرفته است.

وی، تاکید کرد: در کشور ما نسبت به نرم افزارهای بومی و داخلی بدبینی ایجاد کرده‌اند و یه عده هم از این موضوع سوء استفاده می‌کنند، که گوگل پلی هم یکی از آنها است؛ چرا که از افزایش تعداد کاربران یک نرم افزار ایرانی احساس خطر کرده‌اند. 

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-10-30 08:30

افزودن دیدگاه جدید