کد مطلب: 

273464

ادعای CNN: مذاکره کاخ سفید با ایلان ماسک برای اینترنت ماهواره ای ایران!

خبرگزاری CNN ساعتی قبل ادعا کرد که کاخ سفید در حال مذاکره با ایلان ماسک برای گسترش اینترنت ماهواره ای برای ایران است.
ادعای CNN: مذاکره کاخ سفید با ایلان ماسک برای اینترنت ماهواره ای ایران!

به گزارش سیتنا، سی ان ان مدعی شد که دولت بایدن در حال مذاکره با ایلان ماسک، مالک شرکت اسپیس ایکس است، تا اینترنت ماهواره‌ای را برای ایران فعال کند. سی ان ان همچنین ادعا کرد که چند شخصیت مطلع در دولت آمریکا این مذاکرات را تایید کرده‌اند.

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا به سی‌ان‌ان گفت: «ما به ایجاد راه‌هایی برای تضمین دسترسی مردم ایران به اینترنت پایبند هستیم و استارلینک تنها گزینه نیست».

گفتنی است؛ پس از آنکه ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس در پاسخی توییتری پیرامون آخرین وضعیت دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای در ایران، اعلام کرد که هم اکنون تعدادی ترمینال‌ دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران فعال است، فروش تجهیزات قاچاق دسترسی به این شبکه هم در کشور افزایش یافته است و با قیمت حداقل 32 میلیون تومان به فروش می‌رسد. (لینک)

حال مشخص نیست که حمایت کاخ سفید از توسعه‌ی اینترنت ماهواره‌ای در ایران در راستای افزایش تعداد ماهواره‌های استارلینک پوشش دهنده‌ی فضای ارتباطی ایران است و یا به منظور توسعه‌ی شبکه‌ی فروش تجهیزات دسترسی با اینترنت استارلینک در ایران انجام می‌شود.

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت فضایی اسپیس ایکس، هشتم اسفندماه سال گذشته، در حالی که چند روز از آغاز جنگ اوکراین می‌گذشت در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرده بود «خدمات استارلینک هم اکنون در اوکراین در دسترس است و پایانه‌‌های بیشتری در راه است». اندکی بعدتر دولت آمریکا اعلام کرد هزاران بشقاب (ترمینال) اینترنتی استارلینک، ساخت شرکت اسپیس‌ایکس را به منظور کمک به سربازان اوکراینی جهت استفاده از پهپاد، دریافت اطلاعات به روز و برقراری ارتباط با یکدیگر به اوکراین ارسال کرده است. این سامانه‌ها که یک آنتن کوچک را به ترمینال‌هایی به ارتفاع ۳۵ سانتی‌متر وصل می‌کنند به شهروندان اوکراین نیز خدمات ارائه می‌کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2022-10-21 22:42

افزودن دیدگاه جدید