کد مطلب: 

272864

معاون وزارت آموزش و پرورش: رکورد حضور همزمان سه میلیون نفر در شبکه شاد ثبت شده است/ اینترنت پاک در اختیار دانش آموزان قرار گیرد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، گفت: روزانه حدود 10 میلیون حضور همزمان در شاد داریم و در ثانیه ممکن است بالای سه میلیون نفر در این شبکه حضور داشته باشند.
معاون وزارت آموزش و پرورش: رکورد حضور همزمان سه میلیون نفر در شبکه شاد ثبت شده است/ اینترنت پاک در اختیار دانش آموزان قرار گیرد

اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون وضعیت کیفی اینترنت با توجه به شروع مهرماه و تداوم آموزش تلفیقی، گفت: سرعت و کیفیت اینترنت از ابتدا تا کنون جزو مشکلات ما نیز بوده است و تلاش شده است تا این نواقص برطرف شود.

باقرزاده اظهار کرد: مدیریت این حوزه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شورای عالی فضای مجازی است و در جلسات متعدد قول‌های زیادی داده شده است که امیدواریم رفع شود.

وی، خاطرنشان کرد: سخت افزار یا گوشی و تبلتی که دانش آموزان استفاده می‌کنند در سرعت تبادل اطلاعات موثر است و علاوه بر آن توزیع اینترنت در کشور نیز متناسب با تراکم جمعیت نیست؛ برخی مناطق سرعت خوب است و در برخی نیست و باید مسوولان وزارت ارتباطات و متولیان این موضوع را بررسی کنند.

سخت افزار یا گوشی و تبلتی که دانش آموزان استفاده می‌کنند در سرعت تبادل اطلاعات موثر است و علاوه بر آن توزیع اینترنت در کشور نیز متناسب با تراکم جمعیت نیست

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، در ادامه افزود: کل پهنای باند کشور طوری نیست که پاسخگوی حضور همزمان سه میلیون دانش آموز در شاد باشد. روزانه حدود 10 میلیون حضور همزمان در شبکه شاد داریم و در ثانیه ممکن است بالای سه میلیون نفر حضور داشته باشند که رکورد این مشارکت نیز ثبت شده و میانگین حضور دانش آموزان نیز قابل توجه است و تا حدود 75 دقیقه دانش آموزان در شاد بوده‌اند.

وی، اظهار کرد: بخشی از مشکل سرعت و کیفیت اینترنت به انبوه کاربران مربوط می‌شود و مسوولین باید اینترنت خوب و پاک در اختیار دانش آموزان قرار دهند؛ اینترنت خوب و پاک مطالبه ماست.

انتهای پیام

گفت‌وگو از زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2022-10-03 13:48

افزودن دیدگاه جدید