کد مطلب: 

272725

ادعای دولت آمریکا: تحریم‌های نرم‌افزار‌ی و سخت‌افزاری ایران در حوزه‌ی اینترنت برداشته می‌شود!

علی رغم اعمال محدودیت‌ها و تحریم‌های مختلف سال‌های اخیر دولت آمریکا بر کاربران ایرانی برای استفاده از نرم‌افزارها و پلت‌فرم‌های بین المللی، حال سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، ادعا می‌کند که دولت این کشور تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا هیچ محدودیتی برای به‌کارگیری نرم‌افزار‌های اینترنتی توسط کاربران ایرانی وجود نداشته باشد و همچنین ممنوعیت صادرات برخی تجهیزات سخت‌افزاری حوزه‌ی اینترنت به ایران برداشته شود.
ادعای دولت آمریکا: تحریم‌های نرم‌افزار‌ی و سخت‌افزاری در حوزه‌ی اینترنت ایران برداشته می‌شود!

به گزارش سیتنا، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی خود درباره مجوزهای عمومی صادر شده برای فراهم کردن اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران، توضیح داد: «هر دو مجوز عمومی صادر شده شامل برخی سخت افزارها هم می‌شوند. مجوز عمومی دی2 هفته گذشته صادر شد و مجوز عمومی دی1 در دوران دولت اوباما در سال ۲۰۱۴. این مساله ساده‌ای نیست پس بگذارید کمی توضیح دهم.»

پرایس اضافه کرد: «مجوز عمومی دی2 اجازه استفاده از خدمات سخت‌افزاری را گسترش می‌دهد، اما همچنین صادرات سخت‌افزارهای بخصوصی به ایران از جمله پایانه‌های ماهواره‌ای خانگی که پیشتر تحت مجوز عمومی دی1 اجازه صادرات آن‌ها به ایران داده شده بود را نیز به صورت مجاز حفظ می‌کند. مجوزهای عمومی فی نفسه قابل اجرا هستند یعنی  برای هر مورد صادرات نیاز به اخذ مجوز مجدد از دولت وجود ندارد.»

وی افزود: «اما همچنان برخی از تجهیزات از جمله آن‌هایی که برای منظور تجاری و همکاری با نهادهای تحت تحریم آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای صادرات به ایران نیازمند دریافت مجوزهای خاصی از خزانه‌داری دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی ایالات متحده هستند. اما این دفتر در روز جمعه، سیاست خود را برای صدور مجوزهای موردی خاص را نیز متحول کرد و اکنون خزانه‌داری دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی هرگونه درخواست برای مجوز خاص مربوط به اینترنت در ایران را در اولویت قرار می‌دهد. در مورد استارلینک هم اگر شرکت اسپیس ایکس بخواهد در حوزه اینترنت در ایران قدمی بردارد، خزانه‌داری دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی ایالات متحده درخواست آن‌ها را در اولویت قرار می‌دهد.»

وی گفت: دولت آمریکا تمام تلاش خود را می‌کند تا هیچ محدودیت دولتی برای صادرات و به کارگیری نرم‌افزار‌ها و در برخی موارد سخت‌افزارهای مرتبط با اینترنت در ایران وجود نداشته باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3.7 (3 رای)
سیتنا 1
2022-09-27 23:36

افزودن دیدگاه جدید