کد مطلب: 

272559

احتمال معافیت استارلینک از تحریم ایران برای پوشش‌دهی اینترنت ماهواره‌ای

یک مقام ارشد کاخ سفید پیرامون توییت اخیر ایلان ماسک در رابطه با تلاش برای دریافت معافیت از تحریم‌های اعمال شده علیه ایران به‌منظور پوشش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، گفت: آمریکا در گذشته هم معافیت‌هایی برای برقراری ارتباطات مردم ایران با یکدیگر و با جهان در نظر گرفته‌است.
احتمال رفع تحریم ایران برای پوشش‌دهی اینترنت ماهواره‌ای

به گزارش سیتنا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به پرسشی در مورد توییت اخیر ایلان ماسک در رابطه با تلاش برای دریافت معافیت از تحریم‌های اعمال شده علیه ایران به‌منظور پوشش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، گفت: آمریکا در گذشته هم معافیت‌هایی را برای توانایی ارتباط مردم ایران در نظر گرفته است.

او گفت که این پرونده باید از طریق کانال‌های مناسب دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری (اوفک) دنبال شود.

جیک سالیوان در رابطه با نحوه اعمال این گونه معافیت‌ها گفت: «من شما را به دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری [اوفک] ارجاع می‌دهم. البته ما در گذشته برای برقراری ارتباطات مردم ایران با یکدیگر و با جهان معافیت‌های مختلفی را در نظر گرفته‌ایم. اما من نمی توانم به طور خاص در این مورد صحبت کنم.»

گفتنی است؛ ایلان ماسک، مالک شرکت استارلینک، شامگاه دوشنبه در توییتی گفت که برای معافیت از تحریم‌های ایران و راه‌اندازی اینترنت استارلینک در ایران اقدام خواهد کرد.

ایلان ماسک در پاسخ به درخواست یک کاربر برای ارائه خدمات و پوشش اینترنت برای مردم ایران، نوشت که استارلینک درخواست خواهد کرد که در مورد ایران معافیت‌های تحریمی دریافت کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2022-09-21 00:56

افزودن دیدگاه جدید