کد مطلب: 

272505

نماینده مجلس: شرکت‌های خلاق می‌توانند اقتصاد را در برابر چالش‌های بین‌المللی مصون کنند

رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: رشد شرکت‌های کوچک و متوسط خلاق و نوآور می‌تواند به واکسینه شدن اقتصاد کشور کمک شایانی کند و ما را در برابر فشارهای خارجی ایمن سازد.
علی اصغر عنابستانی

به گزارش سیتنا، علی اصغر عنابستانی نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سبزوار گفت: ما در سال گذشته پیش از نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری در راستای تحقق دغدغه های ایشان، قانون جهش تولید دانش‌بنیان را در مجلس بررسی و تصویب کردیم، این قانون در اواخر اسفند ماه ابلاغ شد. بدیهی است که بحث های فراوانی در زمان بررسی قانون در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت و جمع بندی ما این بوده و هست که راه نجات کشور استفاده از ظرفیت‌های علمی، دانش‌بنیان و خلاق در کشور است.

نماینده سبزوار در ادامه افزود: در حال حاضر رشد فناوری و تغییرات دانشی در دنیا آنچنان زیاد است که کشورهای که نتوانند در مرز باریک فناوری روز حرکت کنند، قطعاً از قافله جا می‌مانند. تولید سنتی فعلی که مبتنی بر واردات است، باید به تولید مسئله محور، فناورانه و بومی شده تبدیل شود. در این مسیر باید هر آنچه که سربازان جبهه خلاق و دانش‌بنیان کشور به آن نیاز دارند در اختیار آنها قرار گیرد.

عنابستانی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری افزود: این معاونت به توصیه رهبر انقلاب تاسیس شد و این خود حاکی از اهمیت ماموریت آن است. بدیهی است که بیش از آنکه افزایش تعداد شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان مد نظر باشد، بازدهی و کارایی آنها مورد توجه است.

وی با اشاره به نقش مهم شرکت‌های خلاق در توسعه اشتغال و تاکید اخیر رهبر انقلاب به سران قوا برای حمایت از این شرکت‌ها، بیان کرد: بنده ریاست کمیته اشتغال مجلس را بر عهده دارم، در این کمیته بررسی کردیم، دیدیم در چند دولت قبل، حدد 50 میلیارد دلار بودجه به اصطلاح برای اشتغالزایی صرف شده است، اما در عمل خرجی و عایدی نداشته است، در واقع اشتغال را نمی‌توان با پولپاشی توسعه داد، بلکه این توسعه نیرو ، منابع انسانی، مهارت‌افزایی و استفاده از اکوسیستم فعالان خلاق و نوآور است که می‌تواند باعث رشد اشتغال واقعی شود.

این نماینده مجلس با اشاره به برخی تحولات جهانی و تاثیر آنها بر اقتصاد، گفت: نمی‌توانیم تولید و امنیت اقتصادی داخلی را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که با هر اعوجاج جهانی، امنیت اقتصاد و صنایع ما به خطر بیافتد. بدیهی است رشد شرکت‌های کوچک و متوسط خلاق و نوآور می‌تواند به واکسینه شدن اقتصاد کشور کمک شایانی کند و ما را در برابر فشارهای خارجی ایمن سازد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-09-19 15:14

افزودن دیدگاه جدید