کد مطلب: 

272435

ناهماهنگی در ارائه‌ی گزارش سرویس‌های اینترنتی ارائه شده به زائران اربعین

امسال سازمان فناوری اطلاعات ایران چندین ماه پیش از برگزاری رویداد اربعین نسبت به برگزاری چندین نشست‌ و همایش‌ با حضور شرکت‌های دانش بنیان پیرامون ارائه‌ی خدمات به زائران اربعین حسینی اقدام کرد که ظاهرا نتایج این برنامه‌ریزی‌ها به ارائه‌ی سرویس توسط چندین پیام رسان و تاکسی اینترنتی محدود شد. در همین حال، تنها در یک مورد که تاکسی‌های اینترنتی به عنوان سرویس‌های حمل زائران از شهرهای مختلف ایران به‌سمت پایانه‌های مرزی معرفی شدند، خبر منتشر شده پیرامون نام همین تاکسی‌ها هم نشان از ناهماهنگی بین بخشی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارد.
ناهماهنگی در ارائه‌ی گزارش سرویس‌های اینترنتی ارائه شده به زائران اربعین

به گزارش خبرنگار سیتنا، سازمان فناوری اطلاعات ایران که متولی کاربری استفاده بهینه از فناوری اطلاعات کشور است؛ به نیابت از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف رفاه حال زائرین رویداد مردمی اربعین و خدمات رسانی مبتنی بر فناوری اطلاعات، اقدام به راه‌اندازی درگاه اینترنتی arbaeen.ito.gov.ir با هدف اطلاع‌‍رسانی یکپارچه نمود.

به استناد نوشته‌ی مندرج در صفحه‌ی نخست این سایت، خدماتی که بر روی این درگاه ارائه شده است، حاصل تعاملات گسترده با تعداد زیادی از شرکت‌های فناور ارائه‌دهنده این خدمات بوده و همچنان این تعاملات تا رسیدن به وضع مطلوب ادامه دارد؛ اگرچه تنها 11 سرویس‌دهنده در این درگاه معرفی شده اند.

در یک مورد، به استناد اطلاعات ارائه شده در صفحه‌ی اصلی این سایت تاکسی‌های اینترنتی تپسی و ماکسیم به عنوان سرویس‌های حمل زائران حسینی از شهرهای مختلف ایران به‌سمت پایانه‌های مرزی معرفی شده اند و نامی از تاکسی اینترنتی اسنپ در این صفحه نیامده است.

ناهماهنگی در ارائه‌ی گزارش سرویس‌های اینترنتی ارائه شده به زائران اربعین

اما در همین حال به استناد خبری که در سایت وزارت ارتباطات منتشر شده است، امسال برای نخستین بار تاکسی‌های اینترنتی اسنپ، تپسی و... به جمع سایر سامانه‌های حمل‌ونقل برای اعزام مسافران پیاده‌روی اربعین از نقاط مختلف کشور به مرزهای خروجی ایران به عراق پیوسته‌اند و در بازه زمانی 8 روزه (16 لغایت 23 شهریورماه 1401)، تاکسی‌های اینترنتی در مجموع 16 هزار و 905 سرویس را ثبت کرده‌اند.

ناهماهنگی در ارائه‌ی گزارش سرویس‌های اینترنتی ارائه شده به زائران اربعین

انتشار همین یک خبر پیرامون نام تاکسی‌های اینترنتی ارائه دهنده‌ی سرویس به زائران اربعین نشان از ناهماهنگی بین سازمان فناوری اطلاعات و وزارت ارتباطات در انتشار اطلاعات دارد. انتظار می‌رفت امسال که وزارت ارتباطات چندین ماه پیش از برگزاری رویداد اربعین نسبت به برگزاری نشست ها و همایش های مختلف با محوریت شرکت‌های دانش بنیان سرویس دهنده‌ی اربعین توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران اقدام کرده است، حداقل گزارش‌های تکمیلی صحیح هم به مردم ارائه دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 1
2022-09-17 21:10

افزودن دیدگاه جدید