کد مطلب: 

272166

فاطمی امین: سامانه یکپارچه برای تسهیلات ارزی و ریالی راه‌اندازی می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در جلسه امروز هیات دولت پیرامون رفع موانع تولید مصوباتی داشتیم و به موجب آن بانک مرکزی موظف شد، سامانه یکپارچه‌ای برای تسهیلات ارزی و ریالی راه‌اندازی کند تا کل فرایند و میزان سود در آن قید شود.
سیدرضا فاطمی امین

به گزارش خبرنگار سیتنا، سیدرضا فاطمی امین روز چهارشنبه 16شهریورماه سال جاری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی سامانه یکپارچه برای تسهیلات ارزی و ریالی خبر داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این یکی از چالش‌های ما بود به دلیل اینکه تولیدکنندگان معترض بودند که نمی‌دانند سودها چطور محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه اعطای تسهیلات بانکی، یکپارچگی وجود ندارد، خوشبختانه مصوب شد بانک مرکزی یکپارچگی در حوزه اعطای تسهیلات ایجاد کند.

فاطمی‌امین تصریح کرد: این بسته مصوبه دیگری هم داشت که مربوط به واحدهایی است که سابق بر این چک برگشتی داشته و حسابشان مسدود می‌شد و در نهایت منتهی به ساقط شدن تولید می‌شد.

وی ادامه داد: آیین نامه‌ای قبلاً در دولت بود که شرکت‌هایی که بالای صد نفر باشند شورای تامین استان می‌تواند برگشت چک را متوقف کند و امروز تصویب شد این سقف به بالای پنجاه نفر برسد و در مورد دانش بنیان‌ها و بنگاه‌هایی که ستاد تسهیل آنها را تایید می‌کند، مصوب شد بتوانند فعالیت خود را ادامه دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-09-07 15:31

افزودن دیدگاه جدید