کد مطلب: 

272159

شرح وظایف کمیسیون عالی تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی به‌روزرسانی شد

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی، گفت: از مهم‌ترین نتایج به‌روزرسانی شرح وظایف کمیسیون عالی تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی، چابک‌تر شدن این کمیسیون است، زیرا اعضای آن از 17 نفر به 13 نفر تقلیل پیداکرده است و در عین‌ حال به رئیس کمیسیون اختیار داده شده است که از نمایندگان بخش خصوصی در موارد لازم دعوت به عمل آورد.
امیر خوراکیان

به گزارش سیتنا، امیر خوراکیان با اشاره به اینکه اولین شرح وظایف و اختیارات کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی کشور در تاریخ 1391/06/25 تصویب شده است، گفت: باگذشت تقریباً یک دهه از مصوبه قبلی، شرح وظایف و ترکیب این کمیسیون نیازمند بازنگری بوده است و این به‌روزرسانی ربطی به طرح موسوم به صیانت ندارد.

وی گفت: با توجه به ابهاماتی که در شرح وظیفه ابتدایی وجود داشته است این اصلاحیه از مدت‌ها قبل از طرح موسوم به صیانت در مجلس شورای اسلامی در دستور کار مرکز ملی فضای مجازی بوده است.

خوراکیان افزود: از مهم‌ترین نتایج این به‌روزرسانی چابک‌تر شدن کمیسیون عالی تنظیم مقررات است زیرا اعضای آن از 17 نفر به 13 نفر تقلیل پیداکرده است و در عین‌ حال به رئیس کمیسیون اختیار داده شده است که از نمایندگان بخش خصوصی در موارد لازم دعوت به عمل آورد.

معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی در خصوص تغییرات شرح وظایف این کمیسیون گفت: در شرح وظایف قبلی ابهاماتی وجود داشته است که در تجربه دهه گذشته بعضاً تصمیم‌گیری‌های این کمیسیون را با مشکلاتی مواجه کرده است اما در مصوبه اخیر این ابهامات برطرف شده و وظایف به‌صورت شفاف و راه‌گشا مشخص‌شده است. بر اساس مصوبه جدید کمیسیون می‌تواند وظایف تنظیم‌گران بخشی را اصلاح و یا نسبت به ایجاد تنظیم‌گر بخشی جدید به‌عنوان تنظیم‌گر تنظیم‌گران اقدام نماید.

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی ادامه داد: مصوبات این کمیسیون چنانچه در سطح نظامات و مقررات کلان باشد می‌بایست حتماً به تصویب و تأیید شورای عالی فضای مجازی برسد. اما دستورالعمل‌هایی که در چارچوب مصوبات شورای عالی فضای مجازی در این کمیسیون عالی تصویب شود نیازی به طرح مجدد در شورای عالی ندارد و توسط مرکز ملی فضای مجازی ابلاغ خواهد شد.

خوراکیان در خصوص سطح اختیارات کمیسیون عالی تنظیم مقررات تأکید کرد: در نتیجه هرگونه تصمیم‌گیری در این کمیسیون عالی یا به تصویب شورای عالی فضای مجازی می‌رسد و یا در چارچوب مصوبات شورای عالی خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-09-07 14:30

افزودن دیدگاه جدید