کد مطلب: 

272063

کارگروه عملیاتی ویژه پلیس فتا برای «شایعه سازی ایام اربعین در فضای مجازی»

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا، گفت: افرادی که شایعات و اخبار دروغ را در فضای مجازی منتشر می کنند نیز شریک جرم هستند و با آنها برخورد قانونی می شود .
اربعین

به گزارش سیتنا، پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا اعلام کرد: بر اساس اعلام سرهنگ رامین پاشایی، با رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی مشخص شد، معاندان ؛ مغرضان و تعدادی از کاربران در حال تولید و انتشار شایعات در فضای مجای به منظور ایجاد احساس عدم امنیت در میان شهروندان و به خصوص زوار اربعین حسینی (ع ) هستند.

وی ادامه داد: این افراد با بهره گیری از کلیپ های ادوار گذشته و با استفاده از تاکتیک و تکنیک تقطیع، تحریف، میکس، صداگذاری و انتساب به زمان حال ؛ مترصد پیگیری اهداف شوم و مغرضانه خود هستند که با بررسی محتوای کلیپ ها و اخبار شایعه منتشر شده، مشخص شد هدف اصلی این شایعه سازان زیر سوال بردن امنیت زوار اربعین حسینی (ع )که قصد سفر به کشور کربلا معلی را دارند ، می باشد.

وی بیان داشت: متاسفانه اینگونه اقدامات در سال های گذشته نیز صورت می گرفته و معاندان و مغرضان با سوء استفاده از احوال و شرایط کشور، مناسک و مناسبت های خاص اقدام به تولید و انتشار شایعات می نمودند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا ادامه داد: به منظور پاک سازی فضای مجازی و برخورد با شایعه سازان 55 کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در پلیس فتا فراجا تشکیل شده است و وظیفه اصلی آنان نیز رصد و خنثی سازی جریانات مرتبط با شایعه سازی ، انتشار اخبار کذب و برخورد قضائی با شایعه سازان می باشد و تا کنون تعدادی موارد در این خصوص احصاء شده و اقدام عملیاتی این پلیس در جریان است.

وی با اشاره به مجرمانه بودن فرآیند تولید و انتشار شایعات در فضای مجازی به نحوی که باعث جریحه دار شدن احساسات عمومی ، ایجاد ترس و عدم احساس امنیت می گردد ؛ به کاربران فضای مجازی توصیه کرد : از تولید ، انتشار و بازنشر مطالب خلاف واقعه و شایعه در فضای مجازی در بستر شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها اکیدا خودداری کنند و اخبار موثق را صرفا از طریق رسانه ها و خبرگزاری های رسمی دنبال نمایند.

به منظور پاک سازی فضای مجازی و برخورد با شایعه سازان 55 کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در پلیس فتا فراجا تشکیل شده است.

سرهنگ پاشایی از عموم مردم خواست در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir و یا تماس با مرکز فوریت های سایبری به شماره 096380 گزارش کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-09-05 09:38

افزودن دیدگاه جدید