کد مطلب: 

271833

ببینید| برگزاری نخستین انتخابات هوشمند زیست بوم ثبتی کشور بر بستر بلاک‌چین

فرایند برگزاری این دوره از انتخابات کانون سردفتران و دفتریاران برای نخستین بار با استفاده از احراز هویت هوشمند و بر بستر فناوری نوین بلاکچین برگزار شد.
ببینید| برگزاری نخستین انتخابات هوشمند زیست بوم ثبتی کشور بر بستر بلاک‌چین

ه گزارش سیتنا، دکتر سید ستار هاشمی، گفت: فرایند برگزاری این دوره از انتخابات کانون سردفتران و دفتریاران برای نخستین بار با استفاده از احراز هویت هوشمند و بر بستر فناوری نوین بلاکچین برگزار و در پایان انتخابات و مطابق گزارش لحظه ای، از ٩٧۴ رای ماخوذه ٧٢٣ رای متعلق به سردفتران و ٢۵١ رای دفتریاران بر بستر سامانه ثبت و اخذ گردید.

هاشمی همچنین در خصوص روند برگزاری این انتخابات و فرآیند اخذ رای تشریح کرد: رای دهندگان ابتدا با ورود اطلاعات هویتی از جمله شماره ملی و شماره سریال و تاریخ تولد و در ادامه با ضبط تصویر از خود به مدت هشت ثانیه و با استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی نسبت به تصدیق اصالت هویتی خود اقدام نمودند. سپس در صورت تایید هویت، کاندیداهای مورد نظر خود را در سامانه انتخاب و ثبت رای نمودند.

معاونت توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه افزود: از دیگر ویژگی های منحصر بفرد این انتخابات، استفاده از فناوری بلاکچین به عنوان فناوری روز دنیا در زیست بوم ثبتی کشور می باشد و از محاسن فناوری نوین بلاکچین یا زنجیره بلوکی می توان از شفافیت و صحت آرا موخذه ضمن حفظ محرمانگی داده ها، اعتبار سنجی مجدد برگه رای و نمایش لحظه ای میزان مشارکت نام برد.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2022-08-29 13:51

افزودن دیدگاه جدید