کد مطلب: 

271717

نقش سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و تسهیل‌گری سازمان فضایی ایران در پایش ماهواره‌ای

رییس سازمان فضایی ایران گفت: در برنامه 10 ساله، این سازمان در حوزه خدمات پایش ماهواره ای، نقش سیاست‌گذاری، تنظیم‌گری، برنامه‌ریزی و تسهیلگری را برعهده خواهد داشت و در مقابل بخش خصوصی در حوزه پایین‌دست زنجیره ارزش فضایی به عنوان ارائه‌دهنده خدمات ارزش افزوده نقش آفرین خواهد بود.
سازمان فضایی ایران

به گزارش سیتنا، نشست هم اندیشی با کسب و کارهای فضاپایه (پایش ماهواره‌ای) با حضور ریاست و معاونین سازمان و پژوهشگاه فضایی ایران و کسب و کارهای فعال در حوزه پایش ماهواره‌ای برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حسن سالاریه، معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران ضمن تشریح برنامه 10 ساله فضایی و نقش پررنگ حوزه پایش ماهواره ای در این برنامه، بر لزوم همفکری و همکاری فعالان بخش خصوصی برای تحقق اهداف این برنامه تاکید کرد.

وی با اشاره به باز تعریف نقش سازمان فضایی و بخش خصوصی در برنامه 10 ساله بیان کرد: طی این برنامه، سازمان فضایی ایران در حوزه خدمات پایش ماهواره ای، نقش سیاست‌گذاری، تنظیم‌گری، برنامه‌ریزی و تسهیلگری را برعهده خواهد داشت و در مقابل بخش خصوصی در حوزه پایین‌دست زنجیره ارزش فضایی به عنوان ارائه‌دهنده خدمات ارزش افزوده نقش آفرین خواهد بود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: با وجود اینکه آگاهی خوبی نسبت به توانمندی‌های بخش خصوصی فعال در حوزه پایش ماهواره‌ای در سازمان و پژوهشگاه فضایی وجود دارد اما عدم وجود یک اتحادیه یا سندیکا برای شرکت‌های سنجش از دوری می تواند یکی از چالش های مهمی باشد که بخش خصوصی این حوزه با آن مواجه است.

سازمان فضایی ایران در حوزه خدمات پایش ماهواره ای، نقش سیاست‌گذاری، تنظیم‌گری، برنامه‌ریزی و تسهیلگری را برعهده دارد.

رییس سازمان فضایی ایران این نشست را پیش درآمدی برای برگزاری نشست‌های تخصصی‌تر در آینده دانست و بر لزوم حضور نمایندگانی از بخش خصوصی در جلسات کمیته مشورتی سیاستگذاری و برنامه ریزی برای حل معضلات و چالش های بخش خصوصی و افزایش رونق خدمات این حوزه تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تدوین یک رویه صحیح اعتبار سنجی شرکت ها و استانداردسازی خدمات این حوزه را از دیگر اقداماتی دانست که سازمان فضایی ایران می تواند در راستای توانمندسازی و حمایت از کسب و کارها و اعتمادسازی در کشور برای بهره گیری از خدمات حوزه پایش ماهواره ای در دستور کار خود قرار دهد.

در ادامه این نشست، نمایندگان شرکت های حاضر در جلسه ضمن مروری بر توانمندی‌های خود و طرح چالش‌های پیش رو، پیشنهادات خود را برای بهبود و توسعه این حوزه مطرح کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-08-25 10:53

افزودن دیدگاه جدید