کد مطلب: 

271232

ببینید| زارع‌پور: قفل کودک مطرح نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما به کمک اپراتورهای ارتباطی امکانی را فعال کردیم که صرفا دسترسی به محتواهای مستهجن و غیراخلاقی یا خشونت بسیار شدید توسط خود پلتفرم های جستجو فعال شود و بحث قفل کودک مطرح نیست.
عیسی زارع پور

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور چهارشنبه 19 مردادماه سال جاری در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هیات دولت گفت: یکی از گلایه هایی که خانواده ها بارها در جلسات مختلف به ما گفتند و از نگرانی های جدی خانواده های ایرانی است که به حق هم هست دسترسی به محتواهای ممنوع در جمهوری اسلامی و اینکه دسترسی به آنها به آسانی صورت نگیرد، است، ما به کمک اپراتورهای ارتباطی امکانی را فعال کردیم که صرفا دسترسی به محتواهای مستهجن و غیراخلاقی یا خشونت بسیار شدید توسط خود پلتفرم های جستجو فعال شود و بحث قفل کودک مطرح نیست.

وی تاکید کرد که هیچ محدودیتی در هیچ نوع جستجوی دیگری ایجاد نشده است. در خیلی از کشورهای دیگر هم این امکان فعال شده است.

وزیر ارتباطات در رابطه با طرح صیانت گفت: موردی به اسم طرح صیانت نداریم و چنین موضوعی مصوب نشده است. دولت مجری قانون است و تا زمانی که مصوبه قانونی تصویب نشود ما هیچ مصوبه اجرایی نخواهیم داشت.

زارع‌پور افزود: مواضع دولت کاملاً شفاف است و بارها گفتم فضای مجازی تبدیل به زیست اصلی مردم شده و حتماً نیاز به قانون گذاری دارد. آخرین قانون ما قانون جرایم رایانه‌ای است که مربوط به سال ۸۵ است و این فضا نیاز به قاعده‌گذاری دارد. ما مشارکت فعال با مجلس داشتیم تا مسیر طرح به سمتی پیش رود که به چارچوبی برای قاعده‌مند شدن فضای مجازی نزدیک شود اما متوقف شد.

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-08-10 11:41

افزودن دیدگاه جدید