کد مطلب: 

270874

قائم‌مقام ساترا: صداوسیما، رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر را مکمل خود می‌داند

قائم‌مقام سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، گفت: سازمان صدا و سیما و به طور اختصاصی ساترا وجود پلتفرم‌ها و فعالیت آنها را نه تنها رقیب خود نمی‌داند بلکه رسانه‌ها را مکمل خود می‌داند و اعتقاد دارد آنها و فعالیت‌شان توانایی بیشتر کردن فعالیت تلویزیون را در یک عرصه وسیع پرمخاطب هم دارد.
ساترا

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی ساترا، محسن قائمی‌نسب، در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه «سینماچی» رادیو جوان نسبت به موضوع تعامل ساترا با پلتفرم‌ها بیان کرد: اولین و مهمترین سیاست ما به‌عنوان متولی تنظیم‌گری در فضای مجازی تعامل، شفافیت و تنظیم مقررات بر اساس قانون، مقررات و اسناد بالادستی است؛ در سال‌های گذشته همکاران سابق ما در سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر(ساترا) فعالیت‌هایی داشته‌اند که هم‌اکنون نیز این فعالیت‌ها ادامه دارند.

وی افزود: البته ممکن است در برخی از رویکردها و سیاست‌ها تغییراتی ایجاد شده باشد که طبیعی است. این تغییرات، در راستای تحول و بهتر شدن نظارت و تعامل بهتر است. در همین راستا ما با تمام پلتفرم‌هایی که از ما مجوز دارند، تعامل خوبی داریم و به‌صورت مستمر جلساتی با آنها برگزار می‌کنیم.

قائم‌مقام ساترا در ادامه ی گفت‌وگو راجع به اعتراضات اخیر یکی از پلتفرم‌ها گفت: توجه داشته باشید تعداد پلتفرم‌ها زیاد است؛ بنابراین ممکن است برخی از پلتفرم‌ها با تعدادی بسیار محدود در منظومه‌ای که فعالیت می‌کنند، بخشی از فعالیت خود را در چارچوب نظارتی ساترا قرار ندهند. این اتفاق نوعی تخلف از مقررات و سیاست‌های کلی است.

قائمی‌نسب در ادامه بیان کرد: همان‌طور که می‌دانید فعالان صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی طبق فرمایش مقام معظم رهبری و براساس قوانین و اسناد بالادستی می‌بایست از صدا و سیما و به‌طور اختصاصی از ساترا مجوز بگیرند. اگر کسی نسبت به اخذ مجوز اقدام نکند، به آن اخطار داده خواهد شد.

وی در بخشی دیگر از این گفت‌وگو، تصویر ساخته شده توسط تعداد محدودی از رسانه ها نسبت به صدا و سیما به عنوان رقیب پلتفرم‌ها را رد و تاکید کرد: صراحتا می‌گویم سازمان صدا و سیما و به طور اختصاصی ساترا وجود پلتفرم‌ها و فعالیت آنها را نه تنها رقیب خود نمی‌داند بلکه رسانه‌ها را مکمل خود می‌داند و اعتقاد دارد آنها و فعالیت‌شان توانایی بیشتر کردن فعالیت تلویزیون را در یک عرصه وسیع پرمخاطب هم دارد.

فعالان صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی طبق فرمایش مقام معظم رهبری و براساس قوانین و اسناد بالادستی می‌بایست از صدا و سیما و به‌طور اختصاصی از ساترا مجوز بگیرند. اگر کسی نسبت به اخذ مجوز اقدام نکند، به آن اخطار داده خواهد شد.

قائمی‌نسب در پایان بر راهکار ساترا برای نیمه رها شدن سریال‌ها، توقف پخش برخی از آنها و تضییع حقوق کاربران تاکید کرد وگفت: براساس شرح وظایفی که داریم، قواعد و مقررات حفظ حقوق مخاطب یکی از مسائل مهمی است که ساترا آن را دنبال می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-07-30 10:51

افزودن دیدگاه جدید