کد مطلب: 

270744

قطعی برق شرکت ارتباطات زیرساخت باعث اختلال ادامه دار در اینترنت کشور شد؛ سکوت شرکت ارتباطات زیرساخت! + اطلاعیه

اختلال اینترنتی از ساعت 8:15 تا 9 صبح امروز به دنبال قطعی برق در ساختمان LCT شرکت ارتباطات زیرساخت باعث بروز اختلال گسترده در اینترنت کشور، شبکه پرداخت و کارت خوان های فروشگاهی شد که همچنان نیز بخشی از این اختلالات ادامه دارد، نکته آنکه از زمان شروع این اختلال ها تاکنون وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات زیرساخت و مدیرانشان هیچ گونه بیانیه رسمی و اظهارنظر نداشته اند و تنها تعدادی از مدیران فنی شرکت های خصوصی حوزه فاوا توئیت هایی پیرامون دلیل این اختلال منتشر کرده اند.
اختلال اینترنت

زهرا طاهری - به گزارش خبرنگار سیتنا، به دنبال اختلال اینترنت داخلی و بین الملل کشور به دلیل قطعی برق ساختمان LCT شرکت ارتباطات زیرساخت، برخی سایت ها دچار مشکل شدند و دسترسی به آنها مختل شد که پس از مدتی این مشکل رفع شد و گفته می‌شود این اختلال به علت قطعی برق در ساختمان LCT زیرساخت به وجود آمده است.

از ساعت 8:15 امروز صبح اینترنت کشور با اختلال مواجه شده است. موضوعی که عده‌ای از کاربران را به دردسر انداخته و شبکه پرداخت کشور را نیز با مشکل مواجه کرده است، به طور مثال دستگاه کارت‌خوان برخی فروشگاه‌ها قطع شده و مشتریان آن‌ها برای انجام خرید خود سرگردان شده‌اند، همچنین یک سری مراکز دولتی از ارائه خدمات به ارباب رجوع، موقتا باز مانده‌اند.

به نظر می‌رسد این اختلال اینترنت در پی قطعی برق شرکت زیرساخت روی داده است که البته ساعت نزدیک به ۹ صبح رفع شده است. با این وجود همچنان برخی مشترکین اینترنت اپراتورهای مختلف مثل مخابرات از ادامه دار بودن اختلال خبر می‌دهند. دیگر شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت نیز به طور پراکنده دچار مشکل در ارائه سرویس هستند.

گفتنی است توزیع اینترنت ورودی کشور در این مرکز صورت می‌گیرد و اختلال در اینترنت بسیاری از شرکت‌ها به همین خاطر است.

این قبیل مشکلات در ساختمان‌های زیرساخت برای چندمین بار طی ماه‌های گذشته رخ داده و تمام شبکه کشور‌ را تحت تاثیر خود قرار داده است؛ چرا که عموم تجهیزات اصلی اکثر دیتاسنترها و شرکتهای ارایه دهنده اینترنت در این مکان قرار دارد.

اسفندماه سال گذشته ساختمان LCT در خیابان شیخ بهایی تهران که مرکز توزیع اینترنت میان شرکت‌های مختلف است دچار حریق و این موضوع باعث اختلال سراسری در اینترنت کشور شد. با وجود مهار آتش‌سوزی این اختلال اینترنت چند ساعتی در روز جمعه ادامه داشت و مردم را به دردسر انداخت.

طی یک سال اخیر کندی سرعت اینترنت کشور با نارضایتی‌های بسیاری همراه بوده و این اختلال‌های موقتی نیز بیش از پیش موجبات ناراحتی مردم را فراهم می‌کند؛ در حالی که وجود اینترنت طی این سال‌ها به یک نیاز اساسی برای گذران زندگی مردم تبدیل شده است.

اما این مشکل با واکنش هایی روبه رو شد که مظفری، مدیر ارشد فناوری در یک هلدینگ دانش بنیان حوزه فناوری اطلاعات، یکی از افرادی بود که دلیل این قطعی را در رشته توئیتی بیان کرد و گفت: امروز چندمین بار است که در سال ۱۴۰۱ اختلال برق در ساختمان LCT باعث می‌شود[تقریبا] تمام شبکه ی کشور تحت تاثیر قرار بگیرد.(ارتباطات داخل کشور و بین الملل). تجهیزات اصلی اغلب شرکت های ارایه دهنده خدمات دسترسی و دیتاسنتر در این مرکز قرار دارد و قلب اینترنت کشور است.

وی در توئیتی دیگر از رفع این اختلال نیز خبر داد که متن کامل این رشتو در اینجا آمده است.

همچنین شرکت مخابرات در اطلاعیه ای اعلام کرد قطعی اینترنت در تهران مربوط به مخابرات ایران نیست (خبر).

از طرفی با پیگیری های خبرنگار سیتنا، به دنبال اختلال امروز که در برق ساختمان LCT که یکی از ساختمان های شرکت ارتباطات زیرساخت رخ داد، با استفاده از اینترنت چندین سرویس دهنده، امکان دسترسی به سایت شرکت ارتباطات زیرساخت را نیافت؛ اگرچه ارتباط قطعی سایت شرکت ارتباطات زیرساخت با اختلال اینترنتی اخیر مشخص نیست (لینک خبر)

حال باید دید این مشکل از کجا نشات گرفته و دلیل چنین اختلالاتی در کشور چیست؟

لازم به ذکر است که ساعاتی پس از این قطعی، شرکت ارتباطات زیرساخت در اطلاعیه ای از رفع این اختلال که بر اثر فرسودگی خطوط و تجهیزات انتقال نیرو رخ داد و با استفاده از مسیرهای جایگزین در خطوط انتقال نیرو این مشکل مرتفع و ارایه سرویس در سطح شبکه به حالت عادی برگشت، خبر (لینک) داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-07-25 12:45

افزودن دیدگاه جدید