کد مطلب: 

270591

اعلام آمادگی شرکت‌های بزرگ حوزه ICT ایران و روسیه برای همکاری با یکدیگر

معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات گفت: ایران برای همکاری با شرکت‌های روسی توانمند است و تقریبا تمام شرکت‌های بزرگ روسیه علاقمندی خود را برای مشارکت با شرکت‌های خصوصی ایرانی در حوزه ICT اعلام کردند.
 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش سیتنا، طبق برنامه ریزی صورت گرفته توسط وزارت ارتباطات، هیاتی متشکل از ۲۰ نفر از مدیران شرکت های فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به روسیه سفر کردند.

این هیات با هدف توسعه اقتصاد دیجیتال و بازار سازی برای محصولات فناورانه ایرانی امروز وارد مسکو شدند.

عیسی‌زارع‌پور وزیر ارتباطات نیز روز پنج شنبه 30 تیرماه سال جاری جهت توسعه همکاری های دو جانبه ایران و روسیه در حوزه ارتباطات، فناوری اطلاعات و صنعت فضایی به روسیه سفر می کند.

محمد امین آقامیری معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات، بعد از برگزاری نخستین دور از نشست‌های کمیسیون مشترک ایران و روسیه با اشاره به مشخص شدن چارچوب‌های مذاکرات و نقشه راه همکاری‌های اقتصاد دیجیتال میان دو کشور گفت: در این نشست که با حضور بخش خصوصی دو کشور برگزار شد موضوعات مورد نظر بررسی شد.

وی توانمندی‌های ایران برای همکاری با شرکت‌های روسی را مناسب عنوان کرد و افزود: در این نشست تقریبا تمام شرکت‌های بزرگ روسیه حضور داشتند و علاقمندی خود را برای مشارکت با شرکت های خصوصی ایرانی در حوزه ICT اعلام کردند.

در ادامه این نشست معاون وزیر ارتباطات روسیه نیز با اشاره به علاقمندی بخش خصوصی ایران برای همکاری با شرکت‌های روسی، گفت: یک گروه کاری برای تعیین محورهای همکاری و پیگیری این موضوعات تشکیل شود.

وی افزود: تا دو روز آینده موضوعات مشترک جمع بندی می شود و به امضای طرفین می رسد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-07-20 11:03

افزودن دیدگاه جدید