کد مطلب: 

270542

نماینده مجلس: ایدرو پتانسیل پیگیری کارهای زمین مانده حوزه صنعت کشور را دارد

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران می تواند با استفاده از نقدینگی و سرمایه موجود در کشور به مثابه محور هم افزایی حوزه صنعت در کشور عمل کند.
مصطفی طاهری

به گزارش سیتنا، مصطفی طاهری در مراسم رونمایی از سند راهبری ایدرو ۱۴۰۶  با بیان اینکه ایدرو پتانسیل پیگیری کارهای زمین مانده حوزه صنعت کشور را داردو همچنین اعلام اینکه در دهه گذشته برای نخستین بار استهلاک سرمایه از روند تشیکل سرمایه در کشور بیشتر بود، تصریح کرد: در این دوره بیشتر در حوزه‌های منبع محور توسعه اتفاق افتاده و در حوزه صنایع ساخت محور که حوزه فعالیت ایدرو را هم در بر می گیرد،  نیازمند تلاش مضاعف است.

طاهری با اشاره به اینکه از دهه ۹۰ به دلایل مختلف به عنوان دهه از دست رفته اقتصادی یاد می شود، گفت: برای جبران باید رشد اقتصاد ۸ درصدی را دهه پیش رو در کشور شاهد باشیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان مزایای فعالیت ایدرو در مناطق کمتر توسعه یافته و صنایع نوین، گفت: این سازمان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام صنعت با روش‌های نوین تامین سرمایه می تواند همچنان نقش آفرین باشد.

چشم انداز ایدرو توسعه صنعتی و گسترش پلت فرم‌های نوسازی و نوآوری صنعتی در افق ۱۴۰۶ خواهد بود.

همزمان با ۲۶ تیرماه پنجاه و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از ویرایش نخست سند راهبردی ایدرو ۱۴۰۶ رونمایی شد.

براساس سند راهبردی جدید، چشم انداز ایدرو توسعه صنعتی و گسترش پلت فرم‌های نوسازی و نوآوری صنعتی در افق ۱۴۰۶ خواهد بود.

توانمندسازی و نوسازی صنایع، توسعه پلت فرم‌های نوآورانه، توسعه هدفمند سرمایه گذاری و توسعه مدیریت و ارتقای شایستگی ها چهار راهبرد کلان ایدرو براساس سند جدید تعریف شده اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-07-19 10:39

افزودن دیدگاه جدید