کد مطلب: 

270540

تقاضای وزیر کشاورزی از صندوق نوآوری برای توجه به توسعه فناوری در شیلات

وزیر جهاد کشاورزی گفت: از صندوق نوآوری به سبب حمایت‌هایی که از توسعه اقتصاد دانش‌بنیان می‌کند تشکر می‌کنم و درخواست دارم که این صندوق به توسعه فناوری‌ها در بخش‌های مختلف کشاورزی و به‌ویژه شیلات با نگاه ویژه‌تری بنگرد.
سید جواد ساداتی‌نژاد

به گزارش سیتنا، هفتمین همایش ملی ماهیان خاویاری همراه با برپایی نمایشگاه خاویار و صنایع وابسته، 26 تیرماه سال جاری با حضور وزیر جهاد کشاورزی و باحمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در محل این صندوق برگزار شد.

دکتر سید جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی هفتمین همایش ملی ماهیان خاویاری از ضرورت سرمایه‌گذاری بر صنعت شیلات گفت و افزود: حوزه شیلات در کشور ما حوزه‌ فراموش‌شده‌ای است اما نباید از این نکته غافل باشیم که ظرفیت بی‌نظیری در صنعت شیلات در پنج هزارو 800 کیلومتر نوار ساحلی کشور ما وجود دارد.

وی ادامه داد: یکی از بخش‌هایی که در تامین امنیت غذایی با قید صرفه‌جویی در آب بسیار راهگشاست، توسعه صنعت شیلات است. اگر گوشت ماهی در الگوی مصرف خانوارهای ایرانی رواج پیدا کند، می‌توانیم به تولید غذای کم‌آب‌‌بری دست بیابیم.

ساداتی‌نژاد اظهار کرد: در حوزه شیلات آنچنان که باید و شاید سرمایه‌گذاری انجام نشده است. به طور کلی بخش کشاورزی کشور در حوزه سرمایه‌پذیری دارای ضعف بسیار است به طوری که ۱۱.۷ درصد سهم تولید داخلی کشور بر عهده کشاورزی است اما سهم سرمایه‌گذاری بر آن به چهار درصد نیز نمی‌رسد.

وزیر جهاد کشاوری افزود: این مسئله، ضرورت اینکه از سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف دعوت کنیم تا سرمایه‌های خود را به بخش کشاورزی آورند را دارای اهمیت بسیار می‌کند.

وی تاکید کرد: خود ماهی خاویاری فارغ از ارزش افزوده‌ای که برای کشور به ارمغان می‌آورد، یک ارزش میراثی و هویتی نیز برای ما دارد چرا که ماهی خاویار برای ایران یک نماد است و به هر طریق باید امکانات خود را در توسعه این حوزه قوام بخشیم.

سید جواد ساداتی‌نژاد

وزارت جهاد کشاورزی در تلاش برای تاسیس صندوق پژوهش و فناوری شیلات

ساداتی‌نژاد اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات کشور تلاش خود را برای شکل‌گیری صندوق پژوهش و فناوری صنعت شیلات انجام می‌دهند تا یک بخش حمایتی در توسعه صنعت شیلات شکل گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: از صندوق نوآوری و شکوفایی به سبب حمایت‌هایی که از توسعه اقتصاد دانش‌بنیان می‌کند تشکر می‌کنم و درخواست دارم که این صندوق به توسعه فناوری‌ها در بخش‌های مختلف کشاورزی و به‌ویژه شیلات با نگاه ویژه‌تری بنگرد.

برپایی نمایشگاه توانمندی شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه کشاورزی

در این همایش همچنین، با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی یک نمایشگاه جانبی از محصولات و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه کشاورزی برپا شد و وزیر جهاد کشاورزی و دیگر مقامات این وزارتخانه از این نمایشگاه بازدید کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-07-19 10:02

افزودن دیدگاه جدید