کد مطلب: 

270419

نقد عملکرد مدیریت نصر تهران؛ از مراسم روز فناوری اطلاعات تا نمایشگاه الکامپ

در حالی مراسم بزرگداشت روز فناوری اطلاعات توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با هزینه‌تراشی‌های گزاف برگزار شد که کیفیت پایین برگزاری این مراسم و عدم تمایل مسئولان عالی‌رتبه حوزه فناوری اطلاعات به حضور در این مراسم، تامل برانگیز بود. از سوی در حالی برگزاری نمایشگاه الکامپ چندین ماه به تاخیر افتاده است که دریافت هزینه‌ زودهنگام از متقاضیان شرکت در این نمایشگاه و نگهداری طولانی مدت این پول در حساب‌های برگزارکنندگان سوال برانگیز است.
نقد عملکرد مدیریت نصر تهران؛ از مراسم روز فناوری اطلاعات تا نمایشگاه الکامپ

به گزارش گروه دریافت خبر سیتنا، یک فعال حوزه فناوری اطلاعات که درخواست محفوظ ماندن نامش را داشت، با ارسال مستنداتی به سیتنا، یادداشتی مفصل در نقد عملکرد مدیریتی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران را در اختیار این پایگاه خبری قرار داد که به جهت رعایت اصول اخلاقی و حرفه‌ای صرفا بخشی از آن منتشر می‌شود و در همین راستا سیتنا آماده است تا پاسخ‌های سازمان نصر تهران به این یادداشت را نیز منتشر نماید.

بخشی از یادداشت این فعال حوزه فناوری اطلاعات به شرح ذیل است:

برگزاری مراسمی توسط نظام سازمان صنفی رایانه‌ای تهران به نام بزرگداشت روز فناوری اطلاعات، ابهامات و سوالات درباره مدیریت این تشکل صنفی را پررنگ‌تر کرد.

آنچه در ادامه اشاره می‌شود، فقط چند مورد از این ابهامات است:

۱. نصر تهران در حالی مراسم پرهزینه خود را در هتل اسپیناس تهران برگزار کرد که مردم کشور در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌برند و مشاهده این بریز و بپاش‌ها، تنها و تنها درد و رنج آنها را بیشتر می‌کند. از سوی دیگر با وجود ادعای تامین هزینه‌های مراسم توسط اسپانسر، اما صحت این ادعا مورد سوال است و هیات مدیره این تشکل صنفی، باید این موضوع را برای اعضای خود شفاف‌سازی کند.

۲. کیفیت پایین برگزاری این مراسم و نادیده گرفتن منزلت پیشکسوتان حاضر در جلسه که باعث رنجش خاطر آنها در طول برنامه شد نیز جای تامل دارد.

۳. عدم تمایل مسئولان عالی‌رتبه حوزه فناوری اطلاعات به حضور در این مراسم که نصر تهران میزبان آن بوده نیز سوال‌برانگیز است، بماند که جای خالی نشان و پرچم وزرت ارتباطات در این مراسم نیز خود گویای نکات بسیاری است.

۴. ناتوانی نصر تهران در برگزاری یک همایش علمی و تخصصی در روز فناوری اطلاعات و تلاش برای گنجاندن کنسرت موسیقی در برنامه برای جذب مخاطب هم، یکی از اقدامات غیرحرفه‌ای این تشکل صنفی بود که جایگاه روز فناوری اطلاعات را تقلیل داد. اگرچه همه ما دوستدار فرهنگ، هنر و موسیقی کشورمان هستیم، اما هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد. بماند که میزان و نحوه تامین هزینه پرداخت شده برای اجرای کنسرت در این برنامه هم باید اعلام شود. ضمن آنکه، با وجود هزینه‌های سنگین برای این مراسم، اما نه تنها این برنامه با استقبال چشمگیر اعضای صنف مواجه نشد، بلکه استقبال از پخش زنده مراسم در شبکه اینستاگرام، حتی در زمان اجرای کنسرت نیز حداکثر به ۱۰ نفر می‌رسید که حاکی از مدیریت غلط این برنامه بود.

۵. نکته قابل تامل دیگر، هزینه کرد احتمالی نظام صنفی رایانه‌ای تهران برای حضور رئیس و دبیر این سازمان در یک برنامه تلویزیونی شبکه "ایران کالا" است؛ این در حالی است که اعضای نظام صنفی رایانه‌ای تهران مبالغ حق عضویت خود را برای دریافت خدمات صنفی پرداخت می‌کنند و به صورت کلی با فرآیندهایی که موجب تبلیغ افراد شود و نه نصر تهران، مخالف هستند.

۶. حالا سوال این است که اعضای هیئت مدیره نظام صنفی رایانه‌ای تهران، چگونه می‌پذیرند این گونه اقدامات، که صرفا یک شوآف مدیریتی برای رئیس نصر تهران است، اعتبار آنها را خدشه‌دار کند و موجب هزینه‌تراشی برای صنف فاوا شود.

۷. البته درباره عملکرد دوره فعلی ریاست نصر تهران سوالات و ابهامات دیگری هم وجود دارد؛ از جمله دریافت هزینه‌ از متقاضیان شرکت در نمایشگاه الکامپ و نگهداری طولانی مدت این پول در حساب‌ها، آن هم برای نمایشگاهی که اصلا نصر تهران متولی برگزاری آن نبوده است، سوال برانگیز است.

سخن پایانی اینکه، به نظر می‌رسد اگرچه مسئولیت همه این بی‌تدبیری‌ها متوجه رئیس نصر تهران است، اما اعضای هیئت مدیره این تشکل صنفی هم نباید نسبت به این مسائل بی‌تفاوت باشند و شایسته است به هر شکل ممکن، مانع از تکرار چنین اتفاقاتی شوند. اعضای محترم هیئت مدیره نصر تهران، که چهره‌های شاخص و فرهیخته صنعت فاوا در میان‌ آن‌ها بسیار است، باید برای این رویه غلط که در مدیریت نظام صنفی رایانه‌ای تهران در پیش گرفته شده، تدبیری اتخاذ کنند تا استان تهران، با در اختیار داشتن ظرفیت قابل توجهی از فعالان سرشناس این صنعت، از تداوم بی‌تدبیری‌ها بیش از این آسیب نبینند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 1.9 (639 رای)
سیتنا 1
2022-07-15 10:48

افزودن دیدگاه جدید