کد مطلب: 

270405

توافق سازمان نصر کشور و نهادهای متولی برای برگزاری نمایشگاه الکامپ در آبان ماه

با هم‌افزایی و تعامل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و نهادهای متولی، بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ ایران، پس از ماه‌های محرم و صفر و عبور کشور از خطر احتمالی موج جدید کرونا، در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۲ آبان ماه امسال برگزار خواهد شد.
نمایشگاه الکامپ

به گزارش سیتنا، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، پیش از این، بدون هماهنگی با شورای مرکزی سازمان نصر به عنوان متولی قانونی صنف فاوا و صرفا بر اساس اعلام یکی از نظام‌های صنفی استانی، تاریخ برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ ایران، در مرداد ماه امسال و همزمان با دهه اول ماه محرم تعیین شده بود که با توجه به انتقادها و گلایه‌ها از تاریخ تعیین شده، با هدف حفظ احترام باورهای دینی و شعائر مذهبی، پیگیری‌های لازم برای تعیین تاریخ مناسب برگزاری نمایشگاه توسط سازمان صورت گرفت.

نکته مهم در این خصوص اینکه، در حالی که طبق تفاهم‌نامه امضاء شده با نصر کشور، نصر تهران برای برگزاری نمایشگاه الکامپ، صرفا مسئولیت اجرایی را عهده‌دار بود و نه سیاست‌گذاری، اما به این حوزه ورود و مشکلات کنونی را ایجاد کرد.

ضمن اینکه، نصر تهران در همان زمان، دو تاریخ پیشنهادی دیگر نیز برای انتخاب به عنوان زمان برگزای الکامپ داشته اما به دلیل کم‌تجربگی و خودداری از مشورت با دیگران، دهه اول محرم را انتخاب کرد، در هر حالی که سازمان نصر کشور توانایی مدیریت این موضوع را داشت و همان‌طور که اکنون توانست تاریخ مناسبی را انتخاب کند، در آن زمان هم امکان چنین کاری وجود داشت تا بی‌تجربگی یک نظام صنفی استانی ، موجبات گلایه و نارضایتی اعضای سازمان را ایجاد نکند.

در حالی که طبق تفاهم‌نامه امضاء شده با نصر کشور، نصر تهران برای برگزاری نمایشگاه الکامپ، صرفا مسئولیت اجرایی را عهده‌دار بود و نه سیاست‌گذاری، اما به این حوزه ورود و مشکلات کنونی را ایجاد کرد.

نکته دیگر درباره ضرورت تغییر تاریخ اولیه اینکه، افزایش آمار مبتلایان به کرونا طی روزهای اخیر و خطر شیوع موج جدید این بیماری با زیرسویه‌های جدید امیکرون، همراهی با کادر درمان و خادمان سلامت مردم برای پیشگیری از این بحران را ضروری ساخت و درستی جلوگیری از برگزاری الکامپ در مردادماه را تصدیق کرد.

موضوع حائز اهمیت دیگر اینکه، با توجه به ضرورت مدیریت مصرف برق در کشور طی ماه ها گرم فصل تابستان، تغییر زمان برگزاری نمایشگاه الکامپ، یک توصیه و درخواست منطقی برای کمک به کاهش مصرف برق در کشور بود که اجابت شد.

همچنین تلاش برای حضور پررنگ شرکت های خارجی صنعت فاوا در نمایشگاه الکامپ ایران، به خصوص کشورهای همسایه، رایزنی بیشتر در این خصوص را ضروری ساخت که با فرصت ایجاد شده تا آبان ماه، این مهم نیز میسر خواهد شد.

در همین راستا با همکاری قابل تقدیر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان پدافند غیر عامل، سازمان توسعه تجارت و مدیریت نمایشگاه بین‌المللی تهران، مقرر شد بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ، پس از ماه‌های محرم و صفر و همچنین عبور کشور از خطر شیوع موج جدید کرونا، در فصل پاییز و با مسئولیت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برگزار شود.

سازمان نصر کشور با عذرخواهی مجدد از اعضاء به‌دلیل ناهماهنگی صورت گرفته توسط یکی از سازمان‌های استانی، اعلام می‌دارد با هم‌افزایی دستگاه‌های متولی و در نظر گرفتن شرایط کرونایی کشور، تاریخ دقیق برگزاری نمایشگاه در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۲ آبان ماه در نظر گرفته شده است و پس از دو سال کرونایی، اعضای صنف فاوا از سراسر کشور در این نمایشگاه تخصصی گرد هم خواهند آمد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 1.6 (21 رای)
سیتنا 5
2022-07-14 10:44

افزودن دیدگاه جدید