کد مطلب: 

270084

انصاری: فعال‌سازی مرکز داده در چهارمحال‌وبختیاری در دستور کار قرار دارد

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات، گفت: با فعال‌سازی مرکز داده، اقتصاد دیجیتال در چهارمحال‌وبختیاری نیز فعال می‌شود و می‌توان پلتفرم‌هایی برای معرفی نقاط مختلف گردشگری تهیه کرد که موجب توسعه گردشگری نیز می‌شود، در تلاش هستیم عقب‌ماندگی‌های زیرساختی در حوزه ارتباطات را جبران کنیم.
علی اصغر انصاری

به گزارش سیتنا، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات به همراه مشاور وزیر و رییس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات به استان چهارمحال‌وبختیاری سفر کردند.

علی اصغر انصاری معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات در سفر به این استان و دیدار با استاندار، اظهار کرد: با فعال‌سازی مرکز داده، اقتصاد دیجیتال در چهارمحال‌وبختیاری نیز فعال می‌شود و می‌توان پلتفرم‌هایی برای معرفی نقاط مختلف گردشگری تهیه کرد که موجب توسعه گردشگری نیز می‌شود، در تلاش هستیم عقب‌ماندگی‌های زیرساختی در حوزه ارتباطات را جبران کنیم.

وی با اشاره به اینکه مناطق کوهستانی چهارمحال‌وبختیاری از زیرساخت‌های ارتباطی محروم مانده‌اند، افزود: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی بر بستر فیبر نوری در روستاها مورد توجه این وزارتخانه است که به توسعه اقتصاد روستاها کمک می‌کند، مناطق محروم و توسعه‌نیافته در این پروژه در اولویت قرار دارد.

انصاری با تاکید بر اینکه افزایش پهنای باند و ضریب نفوذ اینترنت منجر به رونق اقتصادی و افزایش سرانه درآمد می‌شود، بیان کرد: برای بهبود سرانه سلامت و آموزش مردم، نیازمند بهبود شاخص‌های ارتباطی هستیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات، توسعه شبکه ملی اطلاعات را از برنامه‌های وزارت ارتباطات دانست و گفت: با توجه به اینکه ۷۰ درصد محتوای موجود در فضای مجازی بر بستر شبکه‌های خارجی از جمله اینستاگرام است، باید به سمت تولید محتوای داخلی برویم، در تولید محتوا در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سرگرمی، آموزشی، اجتماعی و غیره به‌دنبال ایجاد توازن هستیم، خوشبختانه اقبال به سمت پیام‌رسان‌های داخلی بیش‌تر شده است.

حمایت از ایجاد صنایع پاک و دانش‌بنیان در چهارمحال و بختیاری 

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات اظهار کرد: با توجه کردن به صنایع پاک و دانش بنیان می‌توان اشتغال پایدار ایجاد کرد.

وی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را از جمله صنایع کم آلاینده دانست و تصریح کرد: حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله صنایعی که نه تنها کم آلاینده است بلکه باعث کاهش آلاینده‌ها نیز می‌شود.

انصاری گفت: با بیان اینکه زمانی ارتباطات تنها در حد انتقال صوت بود، اما اکنون این موضوع در بخش‌های مختلف سیاسی، اجتماعی،‌ اقتصادی و حتی نظامی تاثیرگذار است و از آن به عنوان پیشران صنایع یاد می‌شود.

احداث پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در چهارمحال و بختیاری 

محمد جعفر صدیق مشاور وزیر و رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در این دیدار با اشاره به راه‌اندازی پارک فاوا نیز اظهار کرد: پارک فاوا با مجوز رسمی از وزارت ارتباطات کار اصلی خود را در چهارمحال‌وبختیاری آغاز می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات استان چهارمحال‌وبختیاری یکی از پنج پارک در سطح کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات با حمایت از کسب‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات و شرکت‌های فناور، تولید محتوا در حوزه بازی و انیمیشن در بستر شبکه ملی اطلاعات، اینترنت اشیاء زمینه ایجاد اشتغال را در این استان فراهم می‌کند.

صدیق با بیان اینکه پارک فاوا مرکز تحول، خدمت‌رسانی، اشتغال‌زایی و امیدآفرینی برای جوانان تاکید کرد، افزود: استقرار شتاب‌دهنده در این پارک به‌منظور حمایت از ایده‌ها و استارت‌آپ‌ها است.

زیرساخت‌های ارتباطی پایه اصلی در توسعه است 

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار با تاکید بر نقش ارتباطات در توسعه تکنولوژی، گفت: توسعه تکنولوژی و زیرساخت‌های ارتباطی، اینترنت پرسرعت و تلفن ثابت روستایی در چهارمحال‌وبختیاری یکی از موضوعات حائز اهمیت محسوب می‌شود، امروز زیرساخت‌های ارتباطی پایه اصلی در توسعه است و باید در مناطق روستایی و عشایری مورد توجه قرار بگیرد.

وی با توجه به اینکه نقاط محروم بسیاری در استان وجود دارد، افزود: برای ایجاد عدالت و کاهش محرومیت نیازمند توجه جدی دولت هستیم، باید فیبرنوری در مناطق محروم استان توسعه پیدا کند.

در پایان مرتضی بلالی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان، گفت: تلاش می‌شود شرکت‌های توانمند و نوآور در این پارک مستقر شده و در کنار یکدیگر به توسعه این دانش کمک کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-07-03 15:28

افزودن دیدگاه جدید