کد مطلب: 

269924

رگولاتوری: کیفیت شبکه اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در مقایسه با سال گذشته بهبود یافته است

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام کرد: وضعیت کیفیت شبکه اپراتورها {همراه اول و ایرانسل} در مقایسه با سال گذشته بهتر شده است، اما برای بهبود کیفیت سرویس، توسعه شبکه از سوی اپراتورها الزامی است.
رگولاتوری: کیفیت شبکه اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در مقایسه با سال گذشته بهبود یافته است

به گزارش سیتنا، مجید حقی افزود: توسعه شبکه از این جهت الزامی است تا از ناپایداری که در ارائه خدمات وجود دارد، کاسته شود.

وی با اشاره به اینکه وابستگی کیفیت سرویس به تغییرات مصرف ترافیک، نیاز به توسعه و ارتقای شبکه را ضروری می سازد، نصب و راه اندازی سایت های جدید باند ۲۳۰۰ مگاهرتز را گام مهمی در جهت رسیدن به پایداری شبکه دانست.

معاون امور پستی ، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با اشاره به اینکه افزایش نسبی سرعت هر دو اپراتور (همراه اول و ایرانسل) در شهرهای بزرگی نظیر مشهد، اصفهان و شیراز در فروردین ماه ، حاصل تشکیل کارگروههای مختلف وزارت ارتباطات و اقدامات عملیاتی اپراتورها بوده، تاکید کرد: بر اساس گزارش دریافتی از سامانه های فنی اپراتورها، متوسط شاخص های کیفیت شبکه (QoS) بهتر شده است اما اقدامات توسعه شبکه باید با جدیت دنبال شود تا در صورت افزایش مصرف مردم و ترافیک شبکه، دوباره کیفیت ارائه سرویس کاهش نیابد.

مجید حقی یکی از مهمترین عوامل کاهش کیفیت شبکه را استفاده غیرمجاز از دستگاههای تکرار کننده دانست که در برخی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد و باعث بروز اختلال و افت کیفیت شبکه در محیط اطراف ساختمان می شود.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام راهپیمایی اربعین و پیش بینی افزایش چشمگیر حجم مصرفی دیتا در مسیرهای حرکت زائرین حسینی از اپراتورها خواست تمهیدات لازم را برای پایداری شبکه در این رویداد بزرگ بیاندیشند.
مجید حقی همچنین از انتشار گزارش وضعیت شبکه اپراتورها بر روی پورتال رگولاتوری خبر داد.گزارش وضعیت اپراتورها را در اینجا می توانید مشاهده کنید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3 (2 رای)
سیتنا 1
2022-06-27 23:11

افزودن دیدگاه جدید