کد مطلب: 

269822

معاون فنی و زیرساخت مگفا: برای ورود به حوزه‌های جدید فناوری، جذب نخبگان و متخصصان در دستور کار است

معاون فنی و زیرساخت مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا)، می‌گوید: مجموعه مگفا، با توجه به رزومه و سوابق اجرایی خود، برنامه جدی جهت ورود به حوزه های جدید فناوری داشته و در این مسیر از همه توان و ظرفیت بالقوه خود با جذب نخبگان و متخصصین این حوزه و گرد آوری مجموعه ای دانش بنیان فضای مناسبی جهت اجرای پروژه های مختلف در حوزه IT به وجود خواهد آورد.
وحید رویانیان

به گزارش سیتنا، وحید رویانیان، دارای مدرک کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، گرایش سیستم‌های اطلاعاتی است و 15 سال سابقه فعالیت در حوزه IT و ICT  و همچنین هشت سال سابقه مدیریتی در پروژه های مختلف (دو پروژه ملی) دارد. مشروح گفت‌وگوی معاون فنی و زیرساخت مگفا با ماهنامه نسل چهارم در ذیل آمده است.

به عنوان سوال نخست پیرامون اهداف، برنامه ها و اقدامات آن مرکز محترم در مگفا توضیح بفرمایید.

مگفا به عنوان یکی از قدیمی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات وارتباطات می‌بایست سهم بیشتری از بازار مذکور را در اختیار داشته باشد، بنابراین این شرکت، در اولین گام، اقدام به برسی حوزه ای جدید بازار IT وICT  نموده ومتناسب با آن، برنامه ریزی لازم جهت حضور در بخش های مربوطه توسط شرکت مگفا انجام گرفته و در گام بعدی با جذب نخبگان حوزه مربوطه و همکاری و شراکت استراتژیک با شرکت های دانش بنیان اقدام به ورود به حوزه های مربوطه نموده است.

سامانه هوشمند ITS در مگفا هم اکنون مشغول انجام چه پروژه هایی است و مزایای استفاده از این سامانه توسط مشتریان در مقایسه با رقبا چیست؟

در حال حاضر مجموعه مگفا در دو بخش نرم افزار و سخت افزار، به حوزه هوشمند سازی صنعت حمل ونقل (ITS) ورود نموده و به پشتوانه تیم نرم افزاری و R&D خود و با توجه به سابقه اخذ پروژه‌های ITS، اقدام به مشارکت در پروژه‌های ITS  نموده است از طرفی دیگر، به دلیل در اختیار داشتن حامیان مالی مناسب و به پشتوانه دولتی بودن خود این شرکت، در بخش ITS به کمک دولت شتافته و اقدام به مشارکت و سرمایه گذاری مالی در حوزه مذکور نموده است.

راهکار جامع مدیریت حمل و نقل مگفا با سه مولفه راه ها، وسایل نقلیه و افراد با دسترسی لحظه ای به اطلاعات راه ها از طریق حسگرهای مختلف را تشریح بفرمایید.

با توجه به تجربه مگفا در طراحی و راه اندازی پلتفرم‌های مختلف، این شرکت در حال حاضر مشغول تحقیق و بررسی در خصوص راه اندازی یک پلتفرم جامع حمل ونقل هوشمند می‌باشد. داده های دریافتی از حسگرهای مختلف و یا سایر سخت افزارهای مورد استفاده در بخش ITS را تجمیع نموده و پس از یکپارچه سازی داده ها، آن را در اختیار افراد، گروه‌ها، یا سازمان‌های متولی قرار داده تا مورد بهره برداری قرار گیرد. فراموش نکنیم در حوزه ITS، یکپارچه سازی و تجمیع داده ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نقش انکارناپذیری در بهبود اوضاع ترافیک جاده‌ای وشهری دارند.

از آنجا که یکی از محورهای اصلی مگفا ارائه راهکارهای سازمانی است که طبیعتا در پروژه های کلان تعریف می شود، آیا برنامه ای برای تعدیل هزینه های اقتصادی به منظور ارائه پروژه به عموم مشتریان را مدنظر دارید؟

مگفا به عنوان مجری پروژه های الکترونیک در وزارت صمت ، تجربه خوبی از نظر اجرایی داشته و می‌تواند با ایجاد دیدگاه پلتفرمی یکپارچه‌، نسبت به تسهیل پروژه‌های اجرایی کمک نماید. قاعدتاً ایجاد سامانه‌های خدمات الکترونیکی علی‌الخصوص در بخش خدمات دولتی اثر مفیدی در تحویل هزینه‌های اقتصادی عموم مشتریان خواهد داشت .همچنین ایجاد پلتفرم های مذکور می تواند در دیگر ابعاد زندگی شخصی وکاری مشتریان (کاهش رفت و آمد، حذف کاغذ بازی های مرسوم، مدیریت زمان و...) نیز اثر گذار باشد.

پیرامون برنامه ها و پروژه های آتی شرکت در آن حوزه را توضیح بفرمایید.

مجموعه مگفا، با توجه به رزومه و سوابق اجرایی خود، برنامه جدی جهت ورود به حوزه‌های جدید فناوری داشته و در این مسیر از همه توان و ظرفیت بالقوه خود با جذب نخبگان و متخصصین این حوزه و گرد آوری مجموعه ای دانش بنیان فضای مناسبی جهت اجرای پروژه های مختلف در حوزه IT به وجود خواهد آورد. نگاه شرکت مگفا در صنعت IT، توسعه محور بوده و همگام با تغییرات روز دنیا نسبت به بروز آوری سیاست ها و برنامه‌ها اقدام خواهد کرد. یکی از برنامه های این شرکت توسعه پلتفرم های خدمات در بخش عمومی بوده تا از این طریق بتواند در زندگی عموم شهروندان اثرگذار باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4 (2 رای)
سیتنا 3
2022-06-25 11:36

افزودن دیدگاه جدید