کد مطلب: 

269786

اسپانیا به عنوان تولیدکننده نسل جدید خودروهای الکتریکی «فورد» انتخاب شد

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی خودروساز آمریکایی فورد، قرار است کارخانه متعلق به این شرکت در والنسیا واقع در جنوب‌شرق اسپانیا، به مرکز مونتاژ نسل جدید خودروهای الکتریکی تبدیل شود.
فورد

به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، خودروساز آمریکایی فورد روز چهارشنبه اعلام کرد که در آینده نسل جدید خودروهای برقی‌اش را در کارخانۀ خود در کشور اسپانیا تولید خواهد کرد؛ تصمیمی که سرنوشت کارخانه فعال در این زمینه در آلمان را با ۴۶۰۰ کارمند در ابهام فرو می‌برد.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی این گروه خودروسازی، قرار است کارخانه متعلق به این شرکت در والنسیا واقع در جنوب‌شرق اسپانیا، به مرکز مونتاژ نسل جدید خودروهای الکتریکی تبدیل شود.

بیانیه می‌افزاید در کارخانه‌ای که هم اکنون در سارلوئیس واقع در غرب آلمان فعال است نیز تولید مدل‌های فعلی ادامه خواهد یافت؛ با این وجود تیم فورد در حال انجام ارزیابی‌های لازم برای تصمیم گیری درباره آینده این کارخانه است.

استقبال اسپانیا

پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا از این اعلامیه استقبال کرد و با انتشار پیامی توییتری، پیامدهای این تصمیم را برای «اشتغال» در اسپانیا ارزشمند دانست. اتحادیه‌ها کارگران اسپانیا نیز از این بیانیه استقبال کردند و آن را خبر خوبی برای ۶ هزار نیروی کار فعال در این کارخانه خواندند.

پپه آلوارز، دبیرکل اتحادیه کارگران (UGT) گفت: «این خبر بزرگی است که آینده کارخانه همچنین آیندۀ کارمندان را تضمین می‌کند.»

ابراز نگرانی در آلمان

در مقابل، تصمیم این گروه خودروساز آمریکایی نگرانی‌های جدی را در آلمان بویژه در میان رهبران اتحادیه قدرتمند IG Metall بوجود آورده که تاکید کردند حاضر نیستند بدون ارائۀ چشم‌انداز روشنی دربارۀ آیندۀ کارخانه سارلوئیس، این تصمیم را بپذیرند.

در بیانیه این اتحادیه آمده است: «سایت سارلوئیس با ۴۶۰۰ کارمند به تدریج برچیده می‌شود؛ آنهم درحالیکه اگر شبکه تامین کنندگان را نیز در نظر بگیریم، فعالیت این کارخانه باعث ایجاد ۶ هزار شغل شده است. ما تصمیم گروه را بدون وجود چشم‌اندازی برای سارلوئیس نمی‌پذیریم.»

فورد در حال حاضر بطور جدی در حال بازنگری فعالیت‌های اروپایی خود است و در این راستا تا کنون ۶ کارخانه را تعطیل و هزاران نیروی کار را تعدیل کرده است؛ با این وجود اخیرا سرمایه‌گذاری دو میلیارد یورویی خود را در کارخانۀ دیگری در کلن تایید کرد.

این گروه آمریکایی قصد دارد اولین خودروی اروپایی تمام الکتریکی خود را از سال ۲۰۲۳ در والنسیا تولید و تا سال ۲۰۲۴ میلادی نیز هفت مدل جدید در این رده را در اروپا عرضه کند و تا سال ۲۰۲۶ میلادی در مجموع ۶۰۰ هزار دستگاه از این مدل‌ها را بفروشد.

در بیانیه این شرکت آمده است که ساخت یک مدل جدید در اسپانیا «به ما در ایجاد یک تجارت سودآور در اروپا کمک می‌کند».

تصمیم نهایی فورد درباره کارخانه والنسیا در حالی منتشر می‌شود که اتحادیه‌های کارگری مدعی هستند فورد در ماههای اخیر «رقابت بی‌رحمانه‌ای» را میان دو کارخانه خود در والنسیا و سارلوئیس سازماندهی کرده بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-06-23 11:40

افزودن دیدگاه جدید