کد مطلب: 

269763

پاسخ‌گویی شبانه‌روزی سامانه 124 به مردم در تمام حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت

رئیس سازمان صمت استان تهران گفت: سامانه 124 به‌ صورت حضوری و ضبط پیامک در طول شبانه‌روز پاسخ‌گوی مردم است و به تمام مباحث حوزه صنعت، معدن و تجارت گسترش پیدا کرده است.
محمود سیجانی

به گزارش سیتنا، محمود سیجانی گفت: سامانه 124 به‌صورت حضوری و ضبط پیامک در طول شبانه‌روز پاسخ‌گوی مردم است. پیش‌تر، این مرکز تنها پاسخ‌گوی تخلفات اقتصادی بود و باوجود این‌که اکنون هم بیشتر بر همین موضوع متمرکز است، اما به تمام مباحث حوزه صنعت، معدن و تجارت گسترش پیداکرده است؛ برای مثال، اگر واحد تولیدی یا معدنکاری مسئله داشته باشد، یا اگر مردم نسبت به آلودگی یا تخریب یک معدن شکایت داشته باشند، شرایط را می‌توان از طریق این سامانه پیگیری کرد.

رئیس سازمان صمت استان تهران با اشاره به ساعات کاری این مرکز بیان کرد: این مرکز همه‌روزه از هفت صبح تا ده شب در دو شیفت فعالیت می‌کند و در تعطیلات رسمی نیز از نه صبح تا چهار بعدازظهر فعال است، همچنین در باقی ساعات نیز مردم می‌توانند مسائل خود را از طریق پیام‌گیر مطرح می‌کنند و در روز بعد تمام پیام‌ها و گزارش‌های مردم بررسی‌شده و گزارش‌های قابل‌رسیدگی به بازرس‌هایی که در سطح شهر حضور میدانی دارند، ارسال‌شده و نتیجه آن‌ها به مردم منعکس می‌شود.

وی ادامه داد: در شرایط خاص نیز بیش از تعداد ظرفیت استفاده می‌شود و ما در روزهای عادی در دو شیفت 20 نفره کار می‌کنیم؛ یعنی 20 نفر هفت صبح تا 2.5 بعدازظهر و بیست نفر 2.5 بعدازظهر تا 10 شب فعال هستند، در ایام تعطیل نیز به علت این‌که صنوف و برخی مراکز تجاری تعطیل هستند، شش نفر حضور دارند و سعی داریم تعداد را افزایش دهیم.

سیجانی درباره پاسخ‌گویی غیرحضوری کارمندان در خارج از ساعات کاری از طریق اتصال به سامانه 124 نیز توضیح داد: این قابلیت را ایجاد می‌کنیم تا بتوان بدون حضور فیزیکی از طریق سامانه پاسخ‌گوی مردم باشیم.

وی ادامه داد: در روزهای تعطیل با ظرفیت پایین‌تر فعالیت می‌کنیم، اما در صورت لزوم با تعداد نیروی انسانی به‌صورت فیزیکی بیشتر کار می‌کنیم، ضمن اینکه سعی داریم با پاسخ‌گویی غیرحضوری از طریق اتصال به سامانه 124 بتوانیم خلاء موجود را رفع کنیم.

رئیس سازمان صمت استان تهران با اشاره به پیگیری درخواست‌ها تصریح کرد: تماس‌گیرندگان شماره همراه می‌دهد و یک کد رهگیری برای آن‌ها پیامک شده و سپس نتیجه گزارشی که در سطح بازار یا به‌صورت میدانی بررسی‌شده، به ایشان اطلاع داده می‌شود. در این بخش، بازرس‌های وزارت صمت، بازرس‌های اتاق اصناف و بسیج سه گروه بازرس ما هستند و به‌طور حتم با نیروهایی که پیش‌بینی‌شده است، زمان پاسخ‌گویی را به کمترین میزان خواهیم رساند.

وی ادامه داد: کالاها به دو نوع صنعتی و کشاورزی تقسیم‌بندی می‌شود که کالاهای کشاورزی و مواد غذایی به جهاد کشاورزی مربوط می‌شود و شکایات در این موارد را به جهاد کشاورزی ارسال می‌کنیم تا رسیدگی شود و در این بخش نیز با تعاملی که صورت گرفته است، پیگیری‌ها با سرعت بیشتری پیش می‌رود.

سیجانی با تأکید بر همکاری با اصناف ادامه داد: اصناف یکی از ارکان مهم تنظیم بازار کشور در تأمین، توزیع و خود نظارتی، هستند، بنابراین تعامل و همکاری با اتاق اصناف وجود دارد و در تأمین اقلام نیز با واحدهای صنفی تولیدکننده همکاری داریم. از سوی دیگر واحدهای صنفی و فروشگاه‌های نیز بزرگ نقش بسیار مهمی در توزیع کالاهای اساسی دارند و در بخش دیگری هم اصناف با همکاری ما در حوزه بازرسی و نظارت در بازار فعال هستند و حضور بخش خصوصی در این حوزه می‌تواند به آرامش بازار کمک کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 5
2022-06-22 15:14

افزودن دیدگاه جدید