کد مطلب: 

269672

نامه رئیس سازمان خصوصی‌سازی به وزیر صمت در خصوص فروش بلوک‌های ایران خودرو و سایپا

رییس سازمان خصوصی‌سازی در خصوص ضرورت عرضه مجموع سهام متعلق به دولت در دو شرکت ایران خودرو و سایپا به وزیر صمت نامه نوشت.
حسین قربان زاده

به گزارش سیتنا، حسین قربان زاده در خصوص عرضه سهام دولت در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا به سیدرضا فاطمی امین نامه نوشت که در این نامه آمده است:

جناب آقای دکتر فاطمی امین

وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت

احتراما، پیرو دستور ریاست محترم جمهور در خصوص ضرورت عرضه مجموع سهام متعلق به دولت در دو شرکت ایران خودرو (سهامی عام) و سایپا (سهام عام)، به استحضار میرساند؛ به استناد مصوبه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۰۵ هیأت محترم واگذاری، به ترتیب معادل ۵٫۷۲ درصد و ۱۷٫۳۱ درصد از سهام متعلق به دولت (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) در شرکتهای ایران خودرو (سهامی عام) و سایپا (سهامی عام) در فهرست شرکتهای مشمول واگذاری سال ۱۴۰۱ این سازمان درج شده است.

همانگونه که مستحضرید، سهام باقیمانده دولت در این دو شرکت بسیار ارزنده و طلایی تلقی می شود و قطعا برای واگذاری آن به صورت بلوکی باید ارزش مدیریتی این سهام نیز ارزش گذاری و لحاظ شود که مطابق برآوردهای اولیه با محاسبه اضافه ارزش بلوکی سهام دولت قیمت پایه این بلوکها بسیار بیشتر از قیمت های فعلی روی تابلو خواهد بود.

از سوی دیگر فروش سهام تودلی این شرکتها اخیرا در دستور کار وزارت صمت قرار گرفته است این در حالی است که میتوان، سهام باقیمانده دولت و سهام تودلی این شرکت ها را با هم به صورت بلوک واحد عرضه کرد که از زندگی آن هم حفظ شود.

البته این اقدام مستلزم همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است تا با جایگزینی وثائق و آزاد سازی سهام دولت در این دو شرکت، امکان تحقق چنین پیشنهادی فراهم گردد.

سازمان خصوصی سازی آمادگی خود را جهت همکاری کامل در اجرای پیشنهادات فوق با آن وزارتخانه اعلام می نماید.

حسین قربان زاده

سازمان خصوصی‌سازی

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-06-20 09:58

افزودن دیدگاه جدید