کد مطلب: 

269642

همکاری‌های فاوا بر اساس قرارداد راهبردی ۲۰ ساله ایران و ونزوئلا در چه حوزه‌هایی است؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: زمینه‌های همکاری ایران و ونزوئلا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات فراوان است و هر یک از این زمینه‌ها می تواند به سرفصلی برای آغاز همکاری‌های مشترک در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات تبدیل شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور، در پست اینستاگرامی نوشت:

هفته گذشته میزبان فردی آلفرد نازارس، معاون رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات و خورخه مارند، رئیس دفتر رئیس‌جمهور و رئیس رگولاتوری ونزوئلا بودم. این دو مقام ونزوئلایی رئیس‌جمهور کشورشان را در سفر به کشورمان همراهی می‌کنند. در این دیدار هم من و هم وزیر ارتباطات ونزوئلا بخشی از ظرفیت‌های حوزه کاری خودمان را برشمردیم تا نقاط مشترک برای تفاهم را بیشتر بشناسیم.

ایران و ونزوئلا در گذشته روابط راهبردی بسیار خوبی داشته‌اند و با سفر اخیر هیئت عالی‌رتبه ونزوئلا به کشورمان و امضای قرارداد راهبردی ۲۰ ساله مسیر توسعه همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور سرعت خواهد یافت.

زمینه‌های همکاری ایران و ونزوئلا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات فراوان است و هر یک از این زمینه‌ها می تواند به سرفصلی برای آغاز همکاری‌های مشترک در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات تبدیل شود.

آقای نازارس از اینکه جمهوری اسلامی ایران با وجود شدیدترین تحریم‌ها در ۴۰ سال گذشته به پیشرفت‌ها و دستاوردهای فراوانی در حوزه علم و فناوری دست پیدا کرده اظهار شگفتی کرده و معتقد بود در دوره جدید روابط دو کشور در حوزه فناوری اطلاعات باید به تولید محصولات مشترک بیانجامد.

همچنین درباره همکاری در حوزه‌هایی چون حکمرانی دیجیتال، رگولاتوری، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، راه‌اندازی پلتفرم‌های مشترک و همکاری‌ برای توسعه پارک‌های فناوری اطلاعات در کشورش با استفاده از ظرفیت بخش دولتی و خصوصی جمهوری اسلامی ایران اظهار تمایل کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (4 رای)
سیتنا 3
2022-06-19 09:22

افزودن دیدگاه جدید