کد مطلب: 

269360

ببینید| وعده دبیرکل اتحادیه جهانی پست برای دریافت مطالبات ایران از سایر کشورها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در دیدار با دبیر کل اتحادیه جهانی پست، وی اعلام کرده است که در ماه‌های آینده سازوکارهایی برای رفع موانع پست بین‌المللی و وصول مطالبات کشورها ایجاد خواهد شد.
عیسی زارع پور

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور در پست اینستاگرامی، نوشت:

در آخرین روز سفر به ژنو برای دیدار با «ماساهیکو متوکی»، دبیر کل اتحادیه جهانی پست به برن رفتم. در ابتدای این دیدار انتخاب آقای متوکی به دبیرکلی اتحادیه جهانی پست(UPU) را تبریک گفتم و سپس اقدامات شرکت ملی پست ایران در پیاده‌سازی طرح تحول و هوشمندسازی فرایندهای پستی را توضیح دادم.

از نقش فعال و همکاری نزدیک شرکت ملی پست ایران با این اتحادیه در طول سالهای گذشته گفتم و خواستار بسط بیشتر این روابط شدم. همچنین از دبیرکل خواستم تا برای رفع موانع و محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ناعادلانه در مسیر پست بین‌الملل تلاش کند.

به او یادآوری کردم که برخی کشورها به بهانه تحریم و بر خلاف رویه و اصول بنیادین اتحادیه جهانی پست، روابط پستی‌شان را کاهش داده‌‌اند یا در پرداخت و تسویه مطالبات مالی مانع ایجاد می‌کنند و اتحادیه موظف است از این گونه اقدامات جلوگیری کند.

ببینید| وعده دبیرکل اتحادیه جهانی پست برای دریافت مطالبات ایران از سایر کشورها

آقای متوکی هم با اشاره به خدمات مستمر پست ایران در سال‌های کرونایی گفت: «پست ایران در دو سال گذشته پشتیبان کسب و کارهای فعال در ایران بود و اجازه نداد این کسب و کارها با مشکل روبرو شوند.

او از نقش سازنده ایران در اتحادیه آسیا اقیانوسیه پستی تمجید کرد و گفت:«در ماه‌های آینده سازوکارهایی برای رفع موانع پست بین‌المللی و وصول مطالبات کشورها ایجاد خواهد شد.» وی اذعان کرد که محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها نباید شامل خدمات پستی شود. آقای متوکی همچنین وعده داد که اتحادیه جهانی پست، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران را تا هوشمندسازی کامل همراهی کند.

از آقای متوکی دعوت کردم که در نمایشگاه بین‌الملی پست که ماه اکتبر(پاییز) در ایران برگزار می‌شود حضور داشته باشد که مورد استقبال او قرار گرفت.

سفر کاری به سوئیس هرچند بسیار فشرده و کوتاه بود اما بستر بسیاری از همکاری‌های مشترک بین‌المللی را هموار کرد.

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-06-07 09:22

افزودن دیدگاه جدید