کد مطلب: 

269188

زارعیان: با تعرفه اینترنت ۱۸ سال پیش، امروز نمی‌توان شبکه پایداری داشت

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: تعرفه اینترنت در ایران از سال ۹۶ تا کنون علیرغم افزایش قیمت ارز و تورم و چهار برابر شدن قیمت دستمزد و شش برابر شدن قیمت پیمانکاران تغییر چندانی نداشته است و با تعرفه تلفن ثابت ۱۸ سال پیش و تعرفه اینترنت پنج سال پیش نمی‌توان توسعه مورد انتظار را ایجاد کرد.
دکتر داود زارعیان

به گزارش سیتنا، دکتر داود زارعیان در گفتگوی تلفنی با برنامه «گفتگوی اجتماعی » در مورد بررسی چالش‌ها و علل گرانی اینترنت در کشور با تاکید بر اینکه تعرفه اینترنت نیز در ایران از سال ۹۶ تا کنون علیرغم افزایش قیمت ارز و تورم و چهار برابر شدن قیمت دستمزد و شش برابر شدن قیمت پیمانکاران تغییر چندانی نداشته است تاکید کرد: با تعرفه تلفن ثابت ۱۸ سال پیش و تعرفه اینترنت پنج سال پیش نمی‌توان توسعه مورد انتظار را ایجاد کرد.

زارعیان اظهار داشت: وضعیت اینترنت در کشور ما خوب نیست ولی بد هم نیست و میزان مصرف مشترکین افزایش دارد ولی متاسفانه سرمایه گذاری در زمینه توسعه شبکه اینترنت به دلیل اولویت داشتن هزینه‌های جاری، کم شده است.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه برای توسعه شبکه اینترنت بایستی بخش قابل توجهی از درآمد‌ها در مسیر توسعه قرار گیرد بیان داشت: اگر آینده نگر باشیم بایستی تغییراتی در تعرفه‌ها انجام شود و در مسیر توسعه هزینه شود.

میانگین قیمت هر گیگابایت اینترنت یک هزار و ۳۵۰ تومان است

زارعیان با تاکید بر اینکه در شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هنوز افزایش تعرفه‌ای صورت نگرفته و تعرفه موجود بر اساس مصوبه ۲۶۶ سال ۹۶ است گفت: در سال‌های اخیر میزان مصرف اینترنت مشترکین روز به روز بالا رفته که این افزایش میزان مصرف را به حساب افزایش قیمت می‌گذارند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر میانگین فروش هر گیگا بایت اینترنت در اپراتورهای ثابت یک هزار و ۳۵۰ تومان است و ۶۵۰ تومان زیر قیمت مصوب است.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه بر اساس آمار در دو سال گذشته، میزان حجم مصرفی مشترکین ثابت اینترنت سه برابر شده است افزود: قیمت اینترنت تا کنون حدود ۲۳ درصد تغییر داشته و تغییر انجام شده در چارچوب مصوبه سال ۹۶ بوده و در این مصوبه سقف قیمت فروش هر گیگا بایت اینترنت دو هزار تومان تعیین شده است که قیمت فعلی اینترنت در کشور از میزان مصوب کمتر است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-05-30 12:07

افزودن دیدگاه جدید