کد مطلب: 

269087

رستگار: گلایه مردم پیرامون وضعیت اینترنت، اساسا مرتبط با کیفیت نیست، بلکه کمیت است؛ عرضه محدود و تقاضا فراوان است

دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران، گفت: اینترنت در ایران گران نیست، بلکه بسیار بی دلیل خیلی ارزان است و کیفیت اینترنت هم در ایران پائین نیست؛ آنچه مردم را اذیت می‌کند و ما آن را به عنوان کیفیت مطرح می‌کنیم، اساسا کیفیت نیست، بلکه کمیت است. وقتی عرضه محدود و تقاضا فراوان است، یا باید عرضه به صورت کوپنی به افراد خاص صورت بگیرد و یا اینکه اگر همگان بخواهند از آن برخوردار باشند باید صرفه جویی کنند که این صرفه جویی در برخی از خدمات در شکل پایین بودن کیفیت خود را نشان می‌دهد.
رستگار: گلایه مردم پیرامون وضعیت اینترنت، اساسا مرتبط با کیفیت نیست، بلکه کمیت است؛ عرضه محدود و تقاضا فراوان است

«فرامرز رستگار» دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران که دبیر اجرایی کنفرانس های ظرفیت شبکه ملی اطلاعات را هم بر عهده دارد، هر چند اخیرا از برگزاری کنفرانس ظرفیت با محوریت ذخیره سازی و پردازشی داده و اطلاعات در ۲۸ اردیبهشت ماه فارغ شده و در تلاش برای برگزاری کنفرانس ظرفیت بعدی با محور امنیت شبکه در ۳۱ خردادماه پیش‌رو می باشد، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون موفقیت های کنفرانس ظرفیت اخیر و اقدامات موثری که  برای کنفرانس بعدی تدارک دیده، با خرسندی ابراز امیدواری نمود، اما از نگرانی های پیرامون کنفرانس ظرفیت اسبق که با محوریت FTTx در ۲۳ اسفندماه سال گذشته انجام شده و می‌بایستی مشکلات و موانع اظهار شده در آن کنفرانس برای جهش اجرا آماده می‌شده، ابراز نگرانی و تاسف کرد.

رستگار خاطرنشان کرد: اقدامات اخیر وزارت ارتباطات، سازمان تنظیم مقررات، مجلس و دولت برای رفع موانع مالی و اجرایی اپراتورهای ارتباطی برای توسعه پروژه‌های FTTx قابل تحسین  است، ولی اصلا کافی نیست. طبیعی هم هست، تلاش آگاهانه و یا ناشیانه در شش سال گذشته برای ثابت نگهداشتن قیمت اینترنت و ارتباطات ثابت آنچنان آثار تخریبی در روح و روان مردم، مجلس، دولت و کسب وکارهای فاوا ایجاد کرده که رفع آن درکوتاه مدت به یک معجزه شبیه خواهد بود.

او ادامه داد: تسهیلات تصویب شده اخیر، امضای تفاهمنامه تقسیم کار FTTx ، مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مورد مشارکت سازمان‌های مرتبط با اجرای پروژه فیبرنوری در حد مسکن و قطع امید کامل اپراتورها برای عدم ترک فعل در حد یک مرحم است، اما برای توسعه کسب وکارها و رضایتمندی مردم از خدمات اینترنتی در شان آنها ، دارویی بی اثر و یا حتی مضر برای تحرک یا پویایی است.

رستگار تاکید کرد که برای حل این مشکل همه جانبه که به امنیت ارتباطات کشور نیز آسیب فراوان وارد خواهد نمود، تحول در تصمیم گیری باید به تصمیم گیری انقلابی تبدیل شود. این روزها رسانه ها از من می‌خواهند که دلیل گرانی اینترنت و پایین بودن کیفیت آن را توضیح دهم. بنده هم بدون اینکه وارد مصاحبه شوم به این عزیزان عرض کردم که با این محور بنده مصاحبه نمی‌کنم، زیرا اولا اینترنت در ایران گران نیست، بلکه بسیار بی دلیل خیلی ارزان است، ثانیا کیفیت اینترنت در ایران پائین نیست، چیزی که مردم را اذیت می‌کند و ما آن را به عنوان کیفیت مطرح می‌کنیم، اساسا کیفیت نیست، بلکه کمیت است.

وی به سیتنا گفت: وقتی عرضه محدود و تقاضا فراوان است، یا باید عرضه به صورت کوپنی به افراد خاص صورت بگیرد و یا اینکه اگر همگان بخواهند از آن برخوردار باشند باید صرفه جویی کنند که این صرفه جویی در برخی از خدمات در شکل پایین بودن کیفیت خود را نشان می‌دهد.

دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران ادامه داد: شرط اینکه اول باید کیفیت درست شود و بعد صحبت افزایش قیمت شود در این مقطع که شبکه ها بیماری شدید دارند و درحد اورژانس است، خیلی جایی برای گفتن ندارد. باید چاره جدی اندیشیده شود و فضای کاری برای سرمایه گذاران این بخش شفاف و دلپذیر شود. باید درایت داشته باشیم؛ چراکه باید آنچه امروز نمود یک بحران دارد را به یک فرصت طلایی تبدیل کنیم. ما زنده به آنیم که در شرایط خاص، تصمیم ویژه بگیریم و بدانیم که ساختن ایران، کارمشترک همه ماست.

انتهای پیام

گفت‌وگو از مسعود فاتح

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2022-05-26 15:06

افزودن دیدگاه جدید