کد مطلب: 

268842

زارع پور: در اجرای پروژه «توسعه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری» منتظر تأمل یا تعلل هیچ اپراتوری نخواهیم ماند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: وزارت ارتباطات به نمایندگی از دولت بر اجرای پروژه «توسعه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری» نظارت خواهد کرد اما هرگز منتظر تأمل یا تعلل هیچ اپراتوری نخواهد ماند و اجرای آن را به حضور یک یا چند اپراتور گره نخواهد زد؛ در عین حال همواره از حضور اپراتورهای بزرگ کشور، هر زمان که به تصمیم رسیدند، استقبال خواهد کرد.
عیسی زارع پور

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور، سه شنبه 27 اردیبهشت سال جاری در پست اینستاگرامی نوشته است:

امروز برای من روزی بیادماندنی بود، نه تنها برای من بلکه برای همه حاضران و فعالان در زیست‌بوم ارتباطات و فناوری اطلاعات که از این پس شاهد به ثمر رسیدن کلان‌پروژه‌های حوزه ارتباطی خواهند بود. آغاز اجرای کلان‌پروژه توسعه شبکه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری، اتصال ۶۰۰ روستا به شبکه ارتباطی پایدار و پرسرعت، توسعه ظرفیت مرکز تبادل ترافیک بین‌الملل، افزایش ظرفیت مراکز تبادل ترافیک داخلی، آغاز به کار یکی از بزرگترین مراکز دیتای کشور با ظرفیت 1000 رک با همکاری شرکت‌های ایرانیان‌نت و های‌وب، اعلام خبر راه‌اندازی آزمایشی پنجره واحد دولت هوشمند و تماشای نمایشگاه توانمندی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تولیدکنندگان بومی که برای تامین تجهیزات پروژه‌های بزرگ ارتباطی اعلام آمادگی کرده بودند همه در روز جهانی ارتباطات اتفاق افتاد تا در این روز شاهد حرکت سریع قطار ارتباطات بر ریل‌گذاری‌های جدید باشیم.

با امضای تفاهم‌نامه میان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و ۹ اپراتور ثابت و همراه عملاً عملیات اجرایی کلان‌پروژه «توسعه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری» آغاز شد. شرکت‌های آسیاتک، شاتل، های‌وب، صبانت، پیشگامان، ایرانیان‌نت، فناپ‌تلکام، مبنا‌تلکام و اپراتور رایتل با استقبال از اجرای این پروژه تفاهم‌نامه را امضا و کار اجرایی را در ۹ شهر منتخب آغاز کردند کردند. بدین‌ترتیب هشت شرکت نخست هر کدام با انتخاب یک کلان‌شهر و برخورداری از امتیازات و حمایت‌های قانونی دولت از این پروژه برای ایجاد دسترسی یک میلیون پورت فیبر نوری تعهد کردند و اپراتور رایتل نیز با تعهد اجرای ۵۰۰ هزار پورت کارش را در شهر قدس آغاز کرد.

بی‌تردید با بررسی روند اجرا و پیشرفت کار امکان اجرای این پروژه در شهرهای دیگر هم برای امضاکنندگان فراهم خواهد شد. ما معتقدیم این شرکت‌ها با بهره‌گیری از امکانات شهرداری‌ها و وزارت نیرو و هماهنگی سایر نهادهای استانی از عهده ایجاد ۲۰ میلیون پورت پرسرعت در شهرهای کشور آن هم ظرف سه سال برمی‌آیند.

اراده دولت سیزدهم بر اجرای کامل این پروژه ظرف سه‌سال آتی است و وزارت ارتباطات به نمایندگی از دولت بر اجرای این پروژه نظارت خواهد کرد اما هرگز منتظر تأمل یا تعلل هیچ اپراتوری نخواهد ماند و اجرای آن را به حضور یک یا چند اپراتور گره نخواهد زد در عین حال همواره از حضور اپراتورهای بزرگ کشور، هر زمان که به تصمیم رسیدند، استقبال خواهد کرد.

رسیدن به سرعت و کیفیت مطلوب شبکه ارتباطی و استفاده فراگیر از فناوری اطلاعات با اجرای این پروژه ممکن خواهد بود.

زارع پور: در اجرای پروژه «توسعه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری» منتظر تأمل یا تعلل هیچ اپراتوری نخواهیم ماند

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-05-18 09:07

افزودن دیدگاه جدید