کد مطلب: 

268817

انصاری: توسعه فناوری اطلاعات، راهکاری اساسی برای برون رفت از مسائل اقتصادی است

معاون برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معتقد است: این روزها که دولت سیزدهم عزم خود را برای رفع مشکلات اقتصادی جزم کرده است، تمام همکاران وزارت ارتباطات می دانند که یکی از راهکارهای اساسی برای برون رفت از مسائل اقتصادی، توسعه بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
انصاری: توسعه فناوری اطلاعات، راهکاری اساسی برای برون رفت از مسائل اقتصادی است

به گزارش خبرنگار سیتنا، علی اصغر انصاری، در مراسم افتتاح پروژه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به ایراد سخن پرداخت و گفت: این روزها که دولت سیزدهم عزم خود را برای رفع مشکلات اقتصادی جزم کرده است، تمام همکاران ما در وزارتخانه می دانند که یکی از راهکارهای اساسی برای برون رفت از مسائل اقتصادی، توسعه بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی، ادامه داد: بیش از 13-12درصد اقدامات وزارت ارتباطات، برنامه تحول دولت مبتنی بر فناوری اطلاعات است‌. این وزارتخانه یا به صورت مستقیم توسعه زیرساخت‌ها و خدمات بخش اساسی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را بر عهده دارد یا به صورت غیرمستقیم کاربردهای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات را در بخش‌های مهم کشور گسترش می‌دهد.

معاون برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار کرد: در احکام قانون ۱۴۰۱، بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات اهمیت داشته و شاهد آن هستیم که بخش زیادی از بودجه مبتنی بر حوزه دانش بنیان‌ها است‌.

انصاری، خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات تمهیدات لازم برای بازار سازی و کمک به توسعه شرکت‌های دانش بنیان را خواهد داشت.

وی، ادامه داد: وزارت ارتباطات سه ماموریت اصلی دارد، در بخش هوشمندسازی که ماموریت اصلی ما نیز است، در کنار ارکان اجرایی و سازمان‌ها هستیم تا توسعه دولت هوشمند را به عنوان مجموعه پنجره واحد دولت الکترونیک داشته باشیم. ماموریت بعدی وزارت ارتباطات اقتصاد دیجیتال است که کارگروه مربوطه تشکیل شده و جلسات به صورت مرتب برگزار می شود که نشانه‌های خوب آن نیز در وزارت ارتباطات هویدا است. ماموریت اخیر این وزارتخانه، شبکه ملی اطلاعات است که از روز اول آغاز دولت، اعلام شد و فقط ساز و کار اجرایی آن باقی مانده است و اثرات سایر اقدامات مانند بخش فضا، پست و پست بانک در طول سال نمایان خواهد شد.

معاون برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار کرد: یکی از سیاست‌هایی که وزارت ارتباطات دنبال می‌کند، بحث سرمایه گذاری است که بالغ بر ۴۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز داریم تا به ۱۰ درصد اقتصاد دیجیتال برسیم. مورد دیگر نیز بحث مشارکت بخش خصوصی و عمومی است و در این موضوع از سازمان بودجه مشورت خواهیم گرفت و امیدواریم به کمک بخش خصوصی تا حدی موانع را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-05-17 12:31

افزودن دیدگاه جدید