کد مطلب: 

268806

کمک بخش ارتباطات کشور به تیم اقتصادی دولت برای اجرای موثر طرح «توزیع عادلانه یارانه‌ها»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این روزها ظرفیت‌های بخش ارتباطات کشور برای اجرای موثر طرح «مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها» به کمک تیم اقتصادی دولت آمده است تا با تکیه بر پیشرفت‌های اخیر کشور در حوزه ارتباطات و دسترسی مردم به شبکه و ابزارهای هوشمند ارتباطی در جای جای کشور بتواند با راهکارهای فناورانه مسیر اجرای دقیق این طرح مهم را هموار سازد.
 عیسی زارع پور

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور در پست اینستاگرامی، نوشت:

این روزها در هفته ارتباطات، هفته ای که متعلق به همه و بخصوص اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی است، یکی از مهمترین تحولات اقتصادی در کشور در حال اجرا است که تبیین آثار و دستاوردها و شیوه اجرای آن نیازمند یاری همه ما و بخصوص رسانه ها است.

برای دهه ها ارز ترجیحی (ویژه و زیر قیمت بازار) به کالاهای اساسی تعلق می‌گرفت که بخش زیادی از آن هیچوقت به دست مردم و طبقات ضعیف نمی‌رسید و تنها نصیب واسطه ها می شد.

اگرچه در طول سالیان گذشته تلاش هایی برای حل این معضل بدخیم شده اما متاسفانه همچنان حل نشده باقی مانده بود تا جاییکه اخیرا مقدار آن به سالانه حدود ۲۰ میلیارد دلار رسید.

اجرای طرح «مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها» یک الزام قانونی و مصوبه مجلس شورای اسلامی است و دولت در مسیر اجرای آن قدم برداشته است.

این روزها ظرفیتهای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور برای اجرای موثر این طرح مهم و راهبردی به کمک تیم اقتصادی دولت آمده است تا با تکیه بر پیشرفت های اخیر کشور در حوزه ارتباطات و دسترسی مردم به شبکه و ابزارهای هوشمند ارتباطی در جای جای کشور و نیز وجود بانکهای اطلاعاتی مختلف در کشور، بتواند با راهکارهای فناورانه مسیر اجرای دقیق و موثر این طرح مهم را هموار سازد.

در صورت اجرای کامل این طرح، تولید و اشتغال رونق می‌گیرد، فقر مطلق از بین می‌رود، قدرت خرید مردم و مخصوصا دهک‌های پایین افزایش می‌یابد، مداخله دولت در اقتصاد کاهش می‌یابد و در یک کلام گام بلندی به سوی عدالت برداشته می‌شود.

با چنین مزایایی حضور به موقع و دقیق رسانه‌ها و فعالین دلسوز فضای مجازی در صحنه برای تشریح و تبیین اجرای این طرح یک تکلیف ملی است.

کمک بخش ارتباطات کشور به تیم اقتصادی دولت برای اجرای موثر طرح «توزیع عادلانه یارانه‌ها»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-05-17 09:02

افزودن دیدگاه جدید