کد مطلب: 

268662

توسعه کیفی رسانه‌ها در دستور کار معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد قرار گرفت

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تعداد رسانه‌ها در کشور رو به افزایش است و در صدور مجوزها به توسعه کیفی بیش از توسعه کمی توجه داریم و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها باید به این امر توجه داشته باشند.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش سیتنا، همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها که از صبح روز یکشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل باغ زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار کرد، در روز دوم این نشست میزبان تعدادی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

در دومین روز همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها (20 اردیبهشت ماه) برخی از معاونان و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در این همایش ضمن ارائه گزارشی از مجموعه اقدامات و فعالیت‌های حوزه خود به پرسش ها و دغدغه های مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های کشور در حوزه های مربوطه پاسخ گفتند.

فرشاد مهدی پور معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تقویت رسانه‌های استانی از جمله اولویت‌های این معاونت به شمار می آید.

وی با اشاره به افزایش تعداد رسانه‌ها در کشور افزود: در صدور مجوزها به توسعه کیفی بیش از توسعه کمی توجه داریم و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان ها باید به این امر توجه داشته باشند.

مهدی پور در عین حال تصریح کرد: رسانه های تخصصی در استان‌ها باید افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری برای مدیریت افکار عمومی می توان استفاده کرد و همه ما موظف به اجرای اهداف جمهوری اسلامی ایران در سازمان ها و رسانه ها هستیم.

معاون امور مطبوعاتی در پایان گفت: توسعه کیفی رسانه ها، تبلیغات و توجه به نقاط مختلف کشور از جمله موضوعات در دستور کار این معاونت است.

در بخش دیگری از این همایش ایمان شمسایی مدیر کل مطبوعات داخلی با ارائه گزارشی از مجموعه اقدامات و فعالیت‌های این بخش از معاونت امور مطبوعاتی گفت: یارانه ها بر اساس قوانین و آیین‌نامه‌ها به رسانه‌ها پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه باید به سمت ارزیابی محتوایی رسانه ها حرکت کنیم، گفت: خبرنگاری باید به عنوان یکی از شغل های رسمی در کشور به رسمیت شناخته شود و نسبت به این امر باید اهتمام داشت.

وی با اشاره به بیمه اهالی رسانه در صندوق اعتباری هنر ادامه داد: بیمه صندوق اعتباری هنر برای خبرنگاران و افرادی که در گذشته فعالیت رسانه‌ای داشته اند و در حال حاضر هچ فعالیتی در این حوزه ندارند در نظر گرفته شده و رسانه ها موظف به بیمه خبرنگاران خود هستند.

وی در عین حال تصریح کرد: بر اساس قانون مصرح مجلس شورای اسلامی رسانه ها موظف هستند، نیروهای خود را بیمه کنند و اگر رسانه کد کارگاهی بیمه نداشته باشد آگهی دولتی به آن تعلق نمی گیرد.

شمسایی با اشاره به وضعیت دکه‌های روزنامه‌فروشی ها ادامه داد: در حال حاضر نظارت بر فعالیت دکه های روزنامه فروشی بر عهده شهرداری ها است و تلاش داریم نظارت بر آن را پیگیری و حل کنیم.

وی افزود: به روزنامه های استانی و محلی توجه ویژه خواهیم داشت.

شمسایی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ادارات کل در استان ها از صدور کارت خبرنگاری برای همکاران خود پرهیز کنند و در معرفی رسانه های فاقد مجوز در استان ها اهتمام داشته باشند.

در ادامه محسن حدادی مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی گفت: مسئولیت تبلیغات در کشور بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و از این ساحت فعال و تاثیر گذار حمایت و صیانت خواهیم کرد.

وی در عین حال تصریح کرد: قدرت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه تبلیغات یک قدرت واحد است و سایر نهادها و سازمان هم عرض با وزارت فرهنگ حرکت می‌کنند. در موضوع پاسداشت زبان فارسی و سامانه سردر اصناف نیز در نظر داریم با همکاری استان‌ها و پلیس اماکن، فعالیت بهتری نسبت به قبل داشته باشیم.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی در پایان گفت: در انجام اقدامات و ماموریت‌های محول، بر اساس قانون عمل می کنیم و انتظار داریم این امر در استان ها نیز مورد توجه و تاکید باشد.

در ادامه علاءالدین ظهوریان دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات گفت: در زمینه درخواست ها برای صدور مجوز رسانه های استانی نظر مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضروری است و مدیران لازم است در این زمینه نظرات خود را ارائه دهند.

ظهوریان افزود: تمام تلاش خود برای همکاری با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را به کار می گیریم و لازم است ادارت کل استانی رسانه‌های فاقد مجوز را شناسایی و معرفی کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-05-12 09:16

افزودن دیدگاه جدید