کد مطلب: 

268444

بازدید مدیرعامل ایرانسل از پروژه‌ فیبرنوری جاده‌ای بابل به آمل

مدیرعامل ایرانسل، گفت: پروژ‌ه فیبرنوری شهر بابل و نیز پروژه فیبرنوری جاده‌ای بابل به آمل با همکاری استانداری مازندران و سایر مسؤولان ذی‌ربط، در حال اجرا است، زیرساخت لازم برای اجرا و توسعه خدمات شهر هوشمند و عرضه فناوری‌های نوین مانند 5G به مردم عزیز این منطقه را فراهم می‌کند.
دکتر بیژن عباسی آرند

به گزارش سیتنا، دکتر بیژن عباسی آرند چهارشنبه شب در پست اینستاگرامی، نوشت:

صبح امروز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، از اجرای پروژ‌ۀ فیبرنوری شهر بابل و نیز پروژۀ فیبرنوری جاده‌ای بابل به آمل بازدید کردم.

هنگام این بازدید، دیدار و گفت‌وگوی کوتاهی نیز با تیمی از معاونت فاوای ناجای استان داشتم.

پروژه‌های فوق که با همکاری استانداری مازندران و سایر مسؤولان ذی‌ربط، در حال اجرا است، زیرساخت لازم برای اجرا و توسعۀ خدمات شهر هوشمند و عرضۀ فناوری‌های نوین مانند 5G به مردم عزیز این منطقه را فراهم می‌کند.

پروژۀ ۳۶ کیلومتری فیبرنوری شهر بابل، با مشارکت شهرداری این شهر، تاکنون ۲۰ کیلومتر پیشرفت فیزیکی داشته است.

پروژۀ ۲۵ کیلومتری فیبرنوری جاده‌ای بابل به آمل نیز از ۲۷ فروردین تاکنون، بیش از ۱۲ کیلومتر پیشرفت داشته و پروژۀ ۳۱ کیلومتری فیبرنوری در آمل نیز با مشارکت شهرداری این شهر، پیش از این اجرا و تکمیل شده است که با تکمیل پروژۀ فیبرنوری جاده‌ای، ارتباط این دو شهر از طریق زیرساخت پرسرعت فیبرنوری ایرانسل برقرار می‌شود.

هوشمندسازی خدمات شهری، یکی از الزامات زندگی امروز، در مدیریت منابع و انرژی و ارائۀ خدمات شهری نوین است.

به کارگیری راهکارهای شهر هوشمند، نقش مؤثری در جلوگیری از مخاطرات ناشی از تخریب محیط‌زیست و تغییرات آب‌وهوایی دارد و یکی از مشوق‌های اصلی جامعۀ جهانی برای هوشمندسازی دستگاه‌ها و تجهیزات بر مبنای اینترنت اشیا بوده و انگیزه دولت‌ها برای حرکت به سمت شهرهای هوشمند را دوچندان کرده است.

راهکارهای مبتنی بر اینترنت اشیا،‌ همچون پایش آب، هوا و خاک مناطق شهری و کنترل میزان آلاینده‌های شهری و صنعتی کمک شایانی به پاکسازی محیط زیست خواهند کرد.

مشکلات حمل و نقل و ترافیک شهری نیز از دیگر دغدغه‌های پیش آمده بر اثر افزایش جمعیت شهرهاست که با مدیریت هوشمند حمل و نقل و ترافیک در شهرهای هوشمند مورد توجه قرار گرفته است.

استخراج الگوهای ترافیکی، تشخیص لحظه‌ای حوادث و تصادفات، پیش‌بینی تغییرات الگوی ترافیکی و… همگی از کارکردهای این سامانه محسوب می‌شوند.

در همین راستا، ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، تاکنون توانسته است پروژه‌های متعدد مرتبط با فیبرنوری و توسعۀ خدمات شهر هوشمند را در شهرهایی از جمله تهران، مشهد، شیراز، اهواز، اراک، ارومیه، بندرعباس، کرج، سنندج، قزوین، خرم‌آباد، زنجان، اردبیل، ساری، بوشهر، انزلی، آمل، بابل، دزفول، اندیمشک، آبادان، خرمشهر، بستان‌آباد، ماهشهر، اندیشه، مشکین‌دشت، برازجان، صدرا و اسلامشهر، طراحی و یا اجرا کند.

دکتر بیژن عباسی آرند

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-05-05 09:02

افزودن دیدگاه جدید