کد مطلب: 

268234

زارع‌پور: توسعه فیبرنوری نسخه شفابخش کشور در حوزه فناوری است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: ما همانند گذشتگان از توسعه فیبرنوری عبور نکردیم و اعتقاد داریم نسخه شفابخش کشور در حوزه فناوری، توسعه فیبرنوری است، در همین راستا یک بسته حمایتی برای فعالان این حوزه فراهم کرده‌ایم و اگر اپراتورها در این پروژه همراهی کنند، دولت بخشی از سهم خود از درآمد اپراتورها را تا پنج سال دریافت نخواهد کرد.
زارع‌پور: فیبرنوری نسخه شفابخش کشور در حوزه فناوری است

به گزارش سیتنا، دکتر عیسی زارع‌پور، دوشنبه شب در برنامه صف اول شبکه خبر تصریح کرد: در دنیا بار اصلی اینترنت بر دوش اینترنت ثابت است و عمدتا در حالت ساکن از اینترنت ثابت استفاده می‌کنند و اینترنت همراه به دلیل وابستگی به فرکانس رادیویی، دارای محدودیت‌هایی است.

وی افزود: در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری مطلوبی برای توسعه اینترنت ثابت انجام نشده و بار آن بر روی شبکه اینترنت همراه وارد شده که کشش و ظرفیت لازم را به دلیل محدودیت فرکانس‌ها ندارد. خصوصا در دوران شیوع کرونا که زندگی مردم به فناوری وابسته شد، این بار بیش از گذشته به اپراتورها تحمیل شد.

زارع‌پور تاکید کرد: تکنولوژی فیبرنوری، حوزه فناوری را تا سال‌ها بیمه خواهد کرد. ما مانند گذشتگان از کنار توسعه فیبرنوری عبور نکردیم زیرا اعتقاد داریم نسخه شفابخش کشور در حوزه فناوری، توسعه فیبرنوری است. یک بسته حمایتی برای کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، فراهم کرده‌ایم. به این شکل که اگر اپراتورها در این پروژه همراهی کنند، دولت بخشی از سهم خود از درآمد اپراتورها را تا پنج سال دریافت نکند.

وی افزود: معتقدم نهضت فیبرکشی باید در کشور فعال شود. اکنون نیاز اصلی مردم ارتباطات پرسرعت است که ما به عنوان حق مردم به آن نگاه می کنیم و باید برای دستیابی به این حق تلاش کنیم. در قانون بودجه بندی آمده که همه دستگاه‌ها مکلف شدند که هرگونه زیرساختی که در اختیارشان است را طبق تعرفه ای که کمیسیون تنظیم مقررات اعلام می کند در اختیار بخش خصوصی بگذارند.

وزیر ارتباطات گفت: اسفند ۱۴۰۰ توانستیم برای قدم اول ۵۰۰ هزار پورت فیبرنوری را واگذار کنیم و اکنون بیش از ۱ میلیون و ۴۰۰ فیبرنوری را واگذار کرده‌ایم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2022-04-26 00:26

افزودن دیدگاه جدید