کد مطلب: 

268155

سود ۷۵۴ میلیارد تومانی شرکت زیرساخت در سال ۹۹؛ تامین دوسوم درآمدها از سوی همراه اول و ایرانسل

گزارش مالی شرکت ارتباطات زیرساخت در سامانه «کدال» نشان می‌دهد که این شرکت طی سال ۱۳۹۹ سود خالصی معادل ۷۵۴ میلیارد تومان داشته است و «همراه اول» و «ایرانسل» که بزرگترین مشتریان این شرکت هستند، نزدیک به دوسوم درآمدهای شرکت ارتباطات زیرساخت را تامین کرده‌اند.
تامین دوسوم درآمدهای شرکت ارتباطات زیرساخت از سوی همراه اول و ایرانسل

به گزارش سیتنا، انتشار گزارش مالی شرکت ارتباطات زیرساخت در سامانه «کدال» نشان می‌دهد این شرکت طی سال ۱۳۹۹ سود خالصی معادل ۷۵۴ میلیارد تومان داشته که نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد رشد داشته است.

درآمد عملیاتی این شرکت بر اساس اسناد، سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال ۱۳۹۸ رشدی ۳۴ درصدی را نشان می‌دهد. این رشد در کنار سود خالص به این معناست که شرکت ارتباطات زیرساخت از معدود شرکت‌های دولتی است که زیان انباشته ندارد.

هزینه تمام شده ارائه پهنای باند برای شرکت زیرساخت

این گزارش مالی همچنین نشان می‌دهد هزینه تمام شده ارائه خدمات پهنای باند برای شرکت ارتباطات زیرساخت نزدیک به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

ریز محاسبات بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی این شرکت نشان می‌دهد بخش اعظم آن مربوط به استهلاک و خرید خدمت است.

طبق توضیحات این گزارش، منظور از خرید خدمت قراردادهای نگهداری شبکه، تاسیسات، حفاظت فیزیکی شبکه زیرساخت در استان‌ها و نیروی انسانی است.

دارایی‌های ثابت و نامشهود شرکت زیرساخت

دارایی‌های ثابت این شرکت در سال ۱۳۹۹ بیش از چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و دارایی‌های نامشهود آن نیز در حدود ۳۷ میلیارد تومان برآورد شده که حکایت از افزایش سه برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل آن دارد. اصلی‌ترین دارایی نامشهود این شرکت هم «نرم افزار رایانه» است که نرخ استهلاک آن سه ساله عنوان شده است.

تعداد کارکنان شرکت ارتباطات زیرساخت در سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه قبل با کاهش ۹ درصدی همراه بوده و در مجموع هزار و ۵۹۲ نفر اعلام شده است.

اپراتورهای تلفن همراه بزرگترین مشتریان زیرساخت

بزرگترین مشتریان این شرکت مطابق ۵۳ صفحه سندی که منتشر شده، «همراه اول» و «ایرانسل» هستند که نزدیک به دوسوم درآمدهای شرکت ارتباطات زیرساخت را تامین کرده‌اند که یکی از دلایل آن می‌تواند تقاضای بالای مشترکان برای استفاده از اینترنت تلفن همراه باشد.

گزارش مالی شرکت ارتباطات زیرساخت می‌گوید شرکت «همراه اول» در سال ۱۳۹۹ با پرداخت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، مشتری بیش از ۴۲ درصد اینترنت و پهنای باند این شرکت بوده است. شرکت «ایرانسل» هم با پرداخت بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان، خریدار بیش از ۲۵ درصد از اینترنت و پهنای باند این شرکت بوده است.

اینترنت و پهنای باندی که این دو شرکت در کنار شرکت «رایتل» از شرکت زیرساخت خریده‌اند برای آنها در سال ۱۳۹۹ درآمد ناخالصی معادل ۴۲ هزار میلیارد تومان داشته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2022-04-23 20:15

افزودن دیدگاه جدید